|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
13.6.2024 J - JAWA 250 - Duplex-Blok 12.6.2024 J - JAWA 550 - "Pionýr" J - JAWA 250 - pérák |
|
AMILCAR typ CC
Francouzský lehký vůz (cyclecar) s nádechem sportovního charakteru.
Výrobce: AMILCAR, Paris
Amilcar typ CC s dřevěnou karoserií typu "Boat tail" z roku 1921, uveřejněný v "Lístkovnici" časopisu Svět Motorů.
Ing. Ivan Dvořáček k němu napsal tento komentář: Výrobce: Amilcar, Paříž, Francie - firma zanikla převzetím automobilkou Hotchkiss v roce 1936. Typ CC byl první typ automobilu, vyráběný touto firmou, která vznikla v roce 1920. Je to typický lehký sportovní vozík, jeden z cyclecarů, které byly ve dvacátých letech zejména ve Francii velmi oblíbeny. Zobrazený automobil je ze sbírky Musée de l´Automobile de Lourdes. Je zvláště pozoruhodný dřevěnou karoserií s umístěním třetího (nouzového) sedadla v člunovitě ukončené zádi. Řadový vodou chlazený čtyřválec SV, 903 ccm (Ø 55 mm x 95 mm), výkon 18 ks (13,24 kW). Zapalování magnetem, třístupňová převodovka, zadní náprava bez diferenciálu. Tuhé nápravy byly odpružené čtvrteliptickými péry, brzdy pouze na zadních kolech. Váha 350 kg, Největší rychlost 90 km/hod., spotřeba paliva 6 až 8 l/100km.
F.Kovařík, bývalý dlouholetý inženýr a konstruktér tu- i cizozemských automobilek otevřel v Praze úředně povolenou školu pro dokonalé vyškolení řidičů z povolání i jezdců ze záliby, nazvanou "Kovaříkova 1. automobilní škola, Praha XII.- Vinohrady, Fochova tř.32.
Z reklamní publikace je tento pohled do nádvoří školy, kde první v řadě jsou vidět dva sportovní vozy Amilcar typu CGS. Další dva jsou rovněž vozy značky Amilcar, dvousedadlové sportovní roadstery. |