|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 BMW - motocykl typ R 12 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP AERO - sidecary ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
NIMBUS 750 OHC - 1952
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec OHC v bloku s třístupňovou převodovkou Vrtání / Zdvih: Ø mm x mm Obsah: 746 ccm Výkon / otáčky: 16 kW (22 ks) při 5.400 ot.min. Mazání: tlakové oběžné, s olejovou náplní v karteru motoru Chlazení: náporem vzduchu za jízdy Karburátor: vlastní Elektrická výzbroj: Svislé dynamo 6 V Přepínání světel: v levé otočné rukojeti řidítek Objem nádrže: 9,5 l Převodovka: třírychlostní, sešroubovaná s motorem do jednoho celku Řazení: nožní, řadicí pákou s poloautomatem po levé straně Přenos síly na zadní kolo: kardanem po pravé straně motocyklu Rám: dvojitý, dole uzavřený, nýtovaný z ocelové pásoviny Uložení předního kola: jednoduchá teleskopická vidlice Uložení zadního kola: pevné, bez pérování Kola: 19" drátová Pneumatiky: 3,50 - 19 Přední brzda: čelisťová, se širokým bubnem, ovládaná bowdenem od páčky na řidítkách Zadní brzda: čelisťová, s úzkým bubnem, ovládaná táhlem od nožního pedálu Parametry: Délka: Šířka: Výška: Celková váha: 350 kg Spotřeba: 4,0 l / 100 km Max. rychlost: 105 km/hod.
Výfuk nemá tlumič, pouze rybinovitou koncovku. Před motorem je mezi dvojitým rámem vidět svisle postavené dynamo, jehož průchozí hřídel současně zastává funkci "královského hřídele" pro pohon vačky, uložené nad hlavou válců (rozvod OHC).
Sedlo řidiče i sedlo spolujezdce je uloženo výkyvně, obě jsou odpružena gumovými prstenci, které bylo možné koupit ve třech tvrdostech, podle váhy jezdce. Plexi s plachtičkou z koženky nebylo standartní výbavou, dodávalo se za příplatek. Vyobrazený stroj byl vyroben v roce 1952 a je v původním dochovaném stavu. Je pojízdný, ve velmi dobrém technickém stavu a nebyl nikdy restaurován.
Snímek popisovaného motocyklu Nimbus s Petrem Hošťálkem za řidítky je z klubové akce "Poslední kolo 2005", kterou pořádá vždy na závěr motoristické sezóny Veteran Car Club České Budějovice.
V roce 2013 byl motocykl dokompletován pravostranným sidecarem Inder, což je volná indická kopie sidecaru Steib z padesátých let, takže stylově odpovídající době výroby motocyklu.
Montáž byla provedena v dílně budějovického mechanika a restaurátora Jiřího Musila. Na snímku Nimbus se sidecarem již v exposici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích - foto Hošťálek |