![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
NIMBUS 750 OHC - 1952
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec OHC v bloku s třístupňovou převodovkou Vrtání / Zdvih: Ø mm x mm Obsah: 746 ccm Výkon / otáčky: 16 kW (22 ks) při 5.400 ot.min. Mazání: tlakové oběžné, s olejovou náplní v karteru motoru Chlazení: náporem vzduchu za jízdy Karburátor: vlastní Elektrická výzbroj: Svislé dynamo 6 V Přepínání světel: v levé otočné rukojeti řidítek Objem nádrže: 9,5 l Převodovka: třírychlostní, sešroubovaná s motorem do jednoho celku Řazení: nožní, řadicí pákou s poloautomatem po levé straně Přenos síly na zadní kolo: kardanem po pravé straně motocyklu Rám: dvojitý, dole uzavřený, nýtovaný z ocelové pásoviny Uložení předního kola: jednoduchá teleskopická vidlice Uložení zadního kola: pevné, bez pérování Kola: 19" drátová Pneumatiky: 3,50 - 19 Přední brzda: čelisťová, se širokým bubnem, ovládaná bowdenem od páčky na řidítkách Zadní brzda: čelisťová, s úzkým bubnem, ovládaná táhlem od nožního pedálu Parametry: Délka: Šířka: Výška: Celková váha: 350 kg Spotřeba: 4,0 l / 100 km Max. rychlost: 105 km/hod. Sedlo řidiče i sedlo spolujezdce je uloženo výkyvně, obě jsou odpružena gumovými prstenci, které bylo možné koupit ve třech tvrdostech, podle váhy jezdce. Plexi s plachtičkou z koženky nebylo standartní výbavou, dodávalo se za příplatek. Vyobrazený stroj byl vyroben v roce 1952 a je v původním dochovaném stavu. Je pojízdný, ve velmi dobrém technickém stavu a nebyl nikdy restaurován. Dva snímky popisovaného motocyklu Nimbus s Petrem Hošťálkem za řidítky jsou z klubové akce Poslední kolo, pořádané Veteran Car Clubem České Budějovice vždy na závěr sezóny. což je volná indická kopie sidecaru Steib z padesátých let, stylově odpovídající době výroby motocyklu. Montáž byla provedena v dílně budějovického mechanika a restaurátora Jiřího Musila. Na snímku Nimbus se sidecarem již v exposici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích. |