|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 FAVORIT - sidecary 2010 - Renovace motoru A.K.D. DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
13.9.2024 B - BMW - motocykl typ R 2 12.9.2024 Motocykly civilní - B.S.A. 500 OHV, typ Empire Star - 1937 S - STADION S 22 |
|
DOUGLAS Mk IV. S - 1950Anglický cestovní motocykl z roku 1950. Výrobce: Douglas (Sales & Service) Ltd., Kingswood, Bristol, England
Technické údaje Douglas Mk IV. (sportovní Mk IV. S v závorce):
Motor: dvouválcový čtyřtaktní boxer Typ: T 35/S Vrtání: Ø 60,8 mm Zdvih: 60 Obsah: 348 ccm Kompresní poměr: 7,25 : 1 Výkon: 23 ks při 5.500 ot./min. Ventilový rozvod: OHV Počet ložisek klikového hřídele: 2 Typ ložisek: u rozvodů fosfor-bronzové pouzdro, u setrvačníku dvojité válečkové Karburátor pravý: AMAL 274 AJ/4A dvoušoupátkový Karburátor levý: AMAL 274 AK/4A dvoušoupátkový Hlavní tryska: 80 Výřez šoupátka: 4/5 Jehla: 4 Mazání: tlakové oběžné Náplň: 2,27 litru (4 pints) v karteru motoru Elektrický systém: 6V Zapalování: Lucas Magdyno MN2, typ XX 1153 – 6V/48W Svíčky: Lodge H.14 Tlumiče výfuků: Burgess Spojka: jednolamelová suchá (automobilového typu) Lamela: Ø 6¾” (Ø171 mm) Materiál obložení: Ferodo Převodovka: čtyřstupňová, s nožním řazením (na pravé straně) Sekundární převod: válečkovým řetězem 1/2" x 5/16" (1/2 x "305") 116 článků Celkové převody: 1. rychlost - 1 : 16,3 2. rychlost - 1 : 10,1 3. rychlost - 1 . 7,42 4. rychlost - 1 : 5,86 Rám: dvojitý trubkový, dole uzavřený Sedlo: Terry, odpérované dvojicí spirálových per Přední vidlice: “Radiadraulic” (tlačená krátká kývačka s hydraulickým tlumením) Zdvih př. pérování: 140 mm (5,5 inch) Zadní vidlice: kyvná, odpružená torzními tyčemi Brzdy: čelisťové, půlbubnové Ø 177,8 mm (7 inch) Kola: 19 palcová, drátová Ráfky: 2 x 19” prohloubené Pneumatiky standardní: 3,25 – 19” (Firestone) Huštění: 1,5 - 1,6 atm vpředu i vzadu Nádrž: 13,6 litru (3 gallons) - z toho rezerva 1,7 litru (3 pints) Palivové kohouty: 2, Ewarts Rozvor: 1.385 mm (54,5 inch) Délka: 2.140 mm (84 inch) Šířka: 698 mm (27½ inch) Výška zatíž.: 972 mm (38¼ inch) Výška nezatíž: 997 mm (39¼ inch) Světlost zatíž.: 134 cm (5¼ inch) Světlost nezatíž.: 158 cm (6¼ inch) Váha (suchá): 158,9 kg (350 liber) Barva: Douglas Polychromatic Blue - metalíza Max. rychlost: 120 km/hod. (75 mph)
2016 - VIII. Holíčský zámocký okruh
Ukázkový závod historických motocyklů pořádaný z iniciativy Petera Baláže se konal 17. září 2016. Tady se Douglas Mk. IV Sports předvedl s Petrem Hošťálkem v sedle. Na prvním snímku z VIII. Holíčského zámockého okruhu (17. září 2016), na druhém snímku ze závodu do vrchu Brno-Soběšice (24.září 2016).
2016 - Závod do vrchu Brno-Soběšice
se jel 24. září 2016. Na snímku je Douglas Mk IV Sports s Petrem Hošťálkem, zachycený bezprostředně po startu.
2016 - Poslední kolo VCC Č. Budějovice
Na snímku je Petr Hošťálek s Douglasem Mk IV Sports sledován Miloněm Dvořákem na čerstvě zrenovovaném péráku Ogar 350. |