|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) AERO - sidecary Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c DŘEVOPLYN - náhradní paliva TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
MZ typ RT 125/2 - 1957Lehký východoněmecký motocykl, navazující na tradici předválečných dvoutaktních strojů DKW RT 125. Výrobce: VEB Motorradwerk Zschopau/Sachsen, DDR
MZ RT125/2 je již druhý facelift stroje DKW RT 125.
Má téměř nezměněný motor, ale již ve zmodernizovaném rámu, s jednoduchými předními teleskopy a kluzákovým pérováním zadního kola.
Technické údaje MZ RT 125/2:
Motor: jednoválcový dvoutakt v bloku s třírychlostní převodovkou Válec: stojatý, dopředu skloněný o 15° Vrtání: Ø 52 mm Zdvih: 58 mm Obsah: 123 ccm Kompresní poměr: 6,85 : 1 Výkon / otáčky: 6 ks při 5.200 ot.min. Rozvod: řízený pístem Časování: Píst: z lehké slitiny Si 20, váha bez kroužků 126 g Počet kroužků: 2 těsnící Počet ložisek klikového hřídele: 3, válečková Ojniční ložisko: válečkové dvouřadé bez klece, s dělicí podložkou Rozměr válečků: Ø 5 x 5 mm Karburátor: IFA - BVF NB 20-2 s plochým šoupátkem Elektrická výzbroj: bateriové zapalování IKA 6 V Předstih: pevně nastavený 4 mm před HÚ ( 28° na klikovém hřídeli) Svíčka: Isolator M 14 - 225 Délka závitu: 10 mm Vzdálenost kontaktů: 0,6 mm Objem nádrže: 11 litrů Pérování vpředu: teleskopická vidlice Pérování vzadu: kluzáky se spirálovými pružinami Parametry: Rozvor: 1 250 mm Délka: 1 980 mm Šířka: 650 mm Výška: 920 mm Výška sedla: 720 mm Světlost: 120 mm Váha: 90 kg Celková přípustná váha: 253 kg Spotřeba: 2,3 litru / 100 km Max. rychlost: 80 Km/hod.
Velmi významným přínosem k životnosti stroje bylo použití tvarových gumových hadic, dokonale chránících sekundární řetěz před prachem, blátem a vodou. Rozměrný výfukový tlumič doutníkového tvaru měl zásluhu na velmi tichém chodu. Vyobrazený exponát Jihočeského motocyklového musea je v mimořádně dochovaném původním stavu po prvním majiteli.
|