![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 FAVORIT - sidecary 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
EXPRESS Cucciolo - 1939/1952V roce 1952 tehdejší majitel (pan Čambula) motor Saxonette kvůli častým poruchám odstranil a namontoval italský pomocný motorek Ducati - Cucciolo.
Technické údaje:
Motor: jednoválcový čtyřtaktní OHV v bloku s dvoustupňovou převodovkou Vrtání / Zdvih: Ø Obsah: 49 ccm Kompresní poměr: 1,25 : 6,25 Výkon / otáčky: 1 ks při 5.200 ot.min. Karburátor: Weber (Italy) s otočnou klapkou Elektrická výzbroj: Setrvačníkové zapalovací magneto Převodovka: dvourychlostní v bloku s motorem Převodové poměry 1.rychlost - 1 : 1,84 2.rychlost - 1 : 1 Objem nádrže: 2,25 litru Parametry: Rozvor: Délka: Šířka: Výška: Váha motorku: 7,8 kg Spotřeba: 1,1 litru / 100 km Max. rychlost: 35 km/hod. Věřil jsem mu. Nejen kvůli té fotografii, ale i proto, protože to závodní kolo Szekuj (dodnes v původním lakování) s Cucciolem po mamince mi prodal taky. Ještě tvrdil, že toho sjezdili v téhle sestavě hodně, na výlet se jezdilo každou neděli, když bylo počasí. No a to zas potvrzuje ta řádka turistických plechových štítků, přibitých v dlouhé řadě pod sebou na přídi lodičky sidecaru... Ventily jsou uložené v hlavě (OHV), ale vahadla ventilů jsou jednozvratná, což znamená, že tyčky za jejich konce v podstatě tahají. Karburátor je italský, Weber, s regulací plynu otočnou klapkou, tedy jako u karburátorů automobilových. Zapalování magnetové (čtyřpólové), v úzkém, venku běžícím setrvačníku po levé straně motoru. Zvláštností je tak zvané "preselektivní" řazení, to znamená řazení s mechanickou předvolbou. Pokud za jízdy otočíte levý šlapací pedál kupředu a následně zmačknete páčku spojky, padne tam jednička. Pokud natočíte kupředu pravý pedál, pak tam po zmačknutí páčky spojky padne dvojka. Víc rychlostí motorek nemá. |