|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích ZETOR 15 - traktor AERO - sidecary ERA - sidecary TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
8.11.2024 S - STADION S 2 5.11.2024 Motocykly civilní - EXPRESS Cucciolo - 1939/1952 4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
NSU 4 PS - 1923
Dvouválcový motocykl s řemenovým převodem.
Dvouválcový cestovní motocykl s řemenovým převodem.
Výrobce: NECKARSULMER FAHRZEUGWERKE A.G. Neckarsulm
Technické údaje:>
Motor: dvouválcový vidlicový čtyřtakt IOE Vrtání: Ø 63 mm Zdvih: 80 mm Obsah: 498 ccm Výkon / otáčky: 6,5 ks při 3.000 ot.min. Karburátor: vertikální Pallas Elektrická výzbroj: zapalovací magneto Bosch Převodovka: dvourychlostní planetový převod v řemenici motoru Sekundární převod: klínovým řemenem Brzdy: dvě, obě v zadním kole (pásová a špalíková) Pneumatiky: falcové 26 x 2,85" Objem nádrže: 9 litrů benzin, 2,5 litru olej Parametry: Délka: 2 200 mm Šířka: 840 mm Výška: 1 415 mm Váha: 120 kg Spotřeba: 5,0 l / 100 km Max. rychlost: 80 Km/hod.
Motocykl je na horní rámové rouře (v partii nad nádrží) osazen přišroubovaným výrobním štítkem.
Štítek je ze zinkového plechu, leptaný a vyčerněný. Údaje na něm uvedené jsou vyražené.
Výrobní číslo stroje: 440 080
Daňové koně: 1,9 Výkon v koních: 4 Váha stroje: 108 kg Rok výroba: 1923 Údaj na štítku o výkonu 4 koně se liší od údaje, uvedeného v továrním prospektu z roku 1923, kde je uvedena hodnota 6,5 koně. Údaj na štítku o váze stroje 108 kg se liší od údaje, uvedeného v továrním prospektu z roku 1923, kde je uvedena hodnota 120 kg.
Motocykl je na horní rámové rouře (před páčkou předstihu) osazen rovněž přišroubovaným štítkem prodejce. Štítek je z mosazného plechu a je na něm vyleptán tento text:
Andreas Tippmann Nähmaschinen.- u. Fahrrad.-Geschäft Mechanische Reparatur-Werkstätte Königsberg a.d. Eger Z toho plyne, že stroj byl jako nový prodán do Československa a sice do Kynšperku nad Ohří.
Stroj v opticky zrenovovaném stavu (nepojízdný, jen pro výstavy) získal Petr Hošťálek od plzeňského sběratele Františka Čečila výměnou za nepojízdný závodní automobil Hakar.
Motor NSU měl prasklý a špatně zavařený přední válec motoru, který bylo nutno komplikovaně upnout a prosoustružit. Poté do něj byla zalisována vložka ze speciální šedé litiny a motor byl s pomocí restaurátora Jiřího Musila smontován. Zpojízdněný stroj se stal ozdobou sbírky Jihočeského motocyklového musea a častým účastníkem veteránských akcí.
2010 - Veteran rallye Křivonoska
Petr Hošťálek v kategorii řemenových motocyklů s dvouválcovým strojem NSU 500 ccm z roku 1923.
2010 - Loukotě a řemeny, Jičín
Petr Hošťálek s řemenovým motocyklem NSU 1923 v cíli na jičínském letišti, kde jako speciální atrakce byl přílet a fotografování ultralehkých replik historických aeroplánů z Mladé Boleslavi.
2011 - Sraz motorových dvoukolek, Hrad Kámen
V rámci srazu proběhla po okolí hradu Kámen jízda nejstarších řemenových motocyklů, z níž je tento záběr stroje NSU 1923 v sedle s Petrem Hošťálkem. Ten na akci vystavoval stroj Laurin & Klement 1901 ve stavu nedokončené renovace. |