![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ZETOR 15 - traktor Svatební oznámení pro Libora Gýnu AERO - sidecary OGAR 350 (Jawa) - 1948 JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek)
Poslední aktualizace:
3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO Č - ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná) |
|
JAWA 350 "Pérák" typ 18"pro sportovně založené jezdce". Výrobce uvedený v Technickém průkazu: Zbrojovka Brno n.p., Závod Praha - Strašnice (Made in Czechoslovakia) Tyto stroje byly začátkem pozdější úspěšné řady třistapadesátek, které se postupně staly nosnou částí socialistického výrobního programu továrny Jawa.
Stručné technické údaje popisovaného stroje Jawa 350 (pérák):
Motor: 2-válcový dvoutakt v bloku s převodovkou Typ: 12 Vrtání: Ø 58 mm Zdvih: 65 mm Obsah: 344 ccm Kompresní poměr: 1 : 6 Maximální výkon: 12 ks při 4.000 ot./min. Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: jednošoupátkový Jikov 2924 s otočnou růžicí přívěry filtru vzduchu Zapalování: 6V dynamobateriové Jawa s přerušovačem a cívkou Dynamo: 6V / 45W na pravém konci klikového hřídele Baterie: 6V / 14 Ah, ukostřen minus pól Předstih: 4,8 - 5 mm před horní úvratí Svíčka: PAL 14/175, Ø závitu M 14 Spojka: 5-lamelová, v olejové lázni, se samočinným vypínáním při řazení Primární převod: 3/8 x 3/8 řetězem (64 článků) v olejové lázni Převodovka: 4-rychlostní, s nožním řazením Sekundární převod: válečkovým řetězem ½" x 5/16" – 110 článků Kola: 19“ drátová (36 drátů v kole) Pneu přední: 3,00 – 19 Tlak vzduchu vpředu: 1,2 – 1,3 atm Pneu zadní: 3,25 – 19 Tlak vzduchu vzadu: 2,00 atm Brzdy: mechanické čelisťové, Průměr brzdových (z novější série): Ø 160 mm Největší délka: 2.010 mm Šířka (přes řidítka): 700 mm Výška: 954 mm Rozvor: 1.297 mm Světlost: 140 mm Výška sedla nad zemí: 702 mm Váha bez paliva: 120 kg Váha pohotovostní: 132 kg Dovolené zatížení: 160 kg Celková přípustná váha: 292 kg Objem nádrže: 13 l (z toho asi 1 l rezerva) Spotřeba: 3,25 l / 100 km (při průměrné rychlosti 60 km) Max. rychlost: 110 km/hod.
Po získání byl ne zcela kompletní motocykl doplněn a renovován. Kola byla dle originálu nově nastříkaná stříbrnou barvou, obnoven chrom a proveden nový nástřik vypalovací barvou 8850. Nové výfuky dodala firma Hadrávek, Horusice. Renovaci provedl českobudějovický Pavel Šesták, který stroj i oživil a odzkoušel.
Poté byl stroj nějakou dobu součástí exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích, nejprve v ulici J.B.Schneidera, pak v objektu Solnice na Piaristickém náměstí. V závěru roku 2011 byl exponát vrácen zpět do Jihočeského motocyklového musea. Po sezóně 2015 byl tento stroj trvale vyřazen z exposice. |