![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích AERO - MINOR Svatební oznámení pro Libora Gýnu TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
24.3.2025 F - FIAT 501 19.3.2025 A - ADLER 2,5 litru typ 10 (1937 - 1940) 10.3.2025 E - ESO - motokros MC |
|
JAWA 250 Rikša - typ 80
Užitková nákladní verze, vycházející z motocyklu Jawa 250 - Pérák.
Demontáží zadního blatníku, kola a kluzáků pérování a následným připojením pomocného rámu s pevnou zadní nápravou se samosvorným diferenciálem, se z normálního motocyklu stala tříkolka, na kterou bylo možno namontovat nákladní karoserii. Tento stroj původně sloužil u spojových montérů v Milevsku. Nyní je stroj plně provozuschopný a po stránce originality odpovídá době, kdy byl používán, včetně například takové úpravy, jako bylo přemístění přední číslové tabulky na boky blatníku, což požadovala změna předpisů v šedesátých letech. Citlivým restaurátorem tohoto poměrně vzácného stroje byl Pavel Šesták z Českých Budějovic. |