![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích FAVORIT - sidecary TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
26.7.2024 B - BMW - motocykl typ R 75 s poháněným sidecarem 25.7.2024 Ostatní - Svaz závodníků RČS - odznak klopový Ostatní - Škoda Popular OHV 1939 - Chladičová figura |
|
ČZ 150 c - prototyp 1953Výrobce: ČZM, Strakonice, Tovární ulice
Stroj se v podstatě lišil jen použitím jiného válce s jediným výfukovým hrdlem. Úspory mělo být dosaženo pouze jediným výfukovým kolenem a jediným výfukovým tlumičem, čímž se zároveň měla snížit pracnost při montáži.
Tento zlepšovák nebyl prosazen do výroby, protože tehdejší ředitel továrny prý prototypový stroj obešel a prohlásil "Tohle se zákazníkům nebude líbit. Jsou léta zvyklí na to, že naše motorky mají dva souměrné chromované výfuky!" V současné době už ve sbírce vidět není. |