![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 2010 - Renovace motoru A.K.D. TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
16.2.2025 Š - ŠKODA 420 Rapid Š - ŠKODA 420 P (Popular) 13.2.2025 Š - ŠKODA Sagitta - prototyp 1937 |
|
B.S.A. 250 OHV, typ C 11 - 1950Výrobce: B.S.A (Birmingham Small Arms) England měl jednoválcový čtyřtaktní motor s ventilovým rozvodem OHV (ventily v hlavě), který měl oběžné mazání se suchým karterem a bateriové zapalování. Šlo o stroj k ekonomickému dennímu používání s "jen" třírychlostní převodovkou, který se nehonosil nijak zvlášť sportovním charakterem, ale byl lehce a příjemně ovladatelný. Díky v Anglii netypickému bateriovému zapalování ochotně startoval za každého počasí. V tomto dvoubarevném provedení s azurově modrou chromovanou nádrží se zlatými linkami a černým rámem a blatníky se jednalo o model "de-Luxe". Sportovní "kanada" na zadním blatníku nepatřila ke standardnímu vybavení, dodávala se pouze na přání a za příplatek. Motocykl byl v takto dochovaném stavu dovezen z Anglie včetně původních číslových tabulek. K dokonalé původnosti mu chybí jen trojúhelníková schránka na nářadí po pravé straně zadního kola a nepůvodní je i držák čísla s modernější koncovou lampou, obsahující kvůli bezpečnosti v provozu i brzdové světlo.
Technické údaje:
Motor: jednoválcový čtyřtakt OHV Vrtání: Ø 63 mm Zdvih: 80 mm Obsah: 249 ccm Kompresní poměr: 1 : 6,5 Výkon / otáčky: 11 ks při 5.400 ot.min. Karburátor: Amal 274 Elektrická výzbroj: Lucas 6 V Zapalování: bateriové s přerušovačem a cívkou 6 V Mazání: oběžné se suchým karterem Olejová nádrž: pod sedlem Primární převod: řetězem v olejové lázni Sekundární převod: řetězem 1/2" x 5/16" (102 článků) Převodovka: oddělená, 3 rychlostní s nožním řazením (vpravo) Přední brzda: čelisťová bubnová, ovládaná bowdenem od páčky na řidítkách Zadní brzda: čelisťová bubnová, ovládaná táhlem od brzdového pedálu (vlevo) Kola: drátová Přední pneu: 3,00 - 19" Zadní pneu: 3,00 - 20" Parametry: Rozvor: 1.395 mm Délka: 2.110 mm Šířka: 680 mm Výška: 1.000 mm Váha: 270 lb Objem nádrže: 2,5 gall. Spotřeba: 3,0 l / 100 km Max. rychlost: 100 km/hod. (60 mph)
Fotografie v exteriéru - u slepého ramene v Českých Budějovicích.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jednou z prvních akcí, které se stroj s Petrem Hošťálkem v sedle zúčastnil, byl každoroční prvomájový Okruh Českobrodský, který je od roku 2013 současně i setkáním majitelů strojů B.S.A.
B.S.A. C11 Petra Hošťálka zapůjčená jako dekorace na výstavu kreseb Kamila Lhotáka v komorní Galerii u Schelů v Panské ulici v Českých Budějovicích. Jaromír Schel v saku a se sklenkou vína uprostřed... |