|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 STADION S 22 - 1962 (exportní) JAWA 350 ccm typ 361 FAVORIT - sidecary OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
28.3.2024 B - BMW - motocykl typ R 63 Ostatní - BMW - Plaketa 9. Rohrrahmentreffen 2012 Ostatní - BMW Klub Praha - Plaketa sraz Litice 1981 |
|
HARLEY-DAVIDSON 350 SV - typ B 1926
Lehký americký cestovní motocykl s jednoválcovým motorem 350 ccm SV.
Harley Davidson typ B
měl obsah „jen“ 350 ccm a byl nejmenším vyráběným typem. V Americe ho nebrali příliš vážně. Říkalo se mu „bejby harley“ a koukalo se na něj jako na hračku, dobrou tak pro kluky a nebo mladé dámy. Zato v Evropě se ale prodával docela dobře. Byl totiž podstatně levnější než velké typy a přitom byl konstruován stejně důkladně a poctivě. Což znamenalo, že byl mimořádně spolehlivý. To platí i o tomto vystaveném stroji, který je z expozice Jihočeského motocyklového muzea v Českých Budějovicích. Ačkoliv je a dnes už zůstane v dochovaném a nerestaurovaném stavu, je v dobré kondici, chytá na první šlápnutí a v každé sezóně absolvuje několik soutěží či srazů.
Mimořádně zajímavé na tomto stroji je, že byl upraven pro provoz se sidecarem a traduje se, že s ním v této úpravě jezdil od roku 1928 první předseda pražského Harley Clubu pan redaktor Karel Kameník. A že dokonce se sidecarem obsazeným spolujezdcem zdolal takové kopce jako Praděd nebo Ještěd, což samozřejmě se strojem této kategorie byl koncem dvacátých let značně pozoruhodný výkon. Není divu, že o tom tehdy objevila řada článků v dobovém tisku.
Kromě toho, že to je motocykl spolehlivý a schopný podávat neuvěřitelné výkony, je i velmi úsporný. Jeho spotřeba se pohybuje v normálním provozu do tří litrů a ve dvacátých letech uspořádané novinářské soutěži to bylo ještě téměř o litr méně.
H-D 350 na startu Veteran Rallye Křivonoska 2004 - vlevo přítel Jiří Hořice z VCC Brno, vpravo Petr Hošťálek.
|