![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 MANET 90 - 1949 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP OGAR 350 (Jawa) - 1948 JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
14.2.2025 Š - ŠKODA 420 Rapid 13.2.2025 Š - ŠKODA Sagitta - prototyp 1937 Š - ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích |
|
ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929Výrobce: ARIEL WORKS Ltd., Birmingham England. Stroj byl už jako nový vybaven na přání kupujícího dražší příplatkovou elektrickou výzbrojí od firmy Bosch, a také pomalejším převodem kvůli sidecaru Favorit typu "pantoflíček" od firmy Josef Tůma, Praha-Žižkov. Když ale Ivan Hájek motocykl od původního majitele kupoval, sidecar kvůli nedostatku prostoru pro garážování odmítl a odvezl si jenom sólo motocykl. Na stroji jsou vyměněné pouze tlumiče výfuků od firmy Vintage Replika Jiří Hořice - Brno (místo původních prorezavělých) a gumové návleky rukojetí. Stroj byl otestován na historickou původnost a dostal veteránské číslo V 3633.
Technické údaje Ariel 500 ccm "De Luxe" OHV typ F:
Motor: stojatý čtyřtaktní jednoválec Vrtání: Ø 81,8 mm Zdvih: 95 mm Obsah: 498 ccm Výkon / otáčky: 18 ks při 5.400 ot.min. Ventilový rozvod: OHV, s krytými tyčkami, ale otevřenými ventily Karburátor: dvoušoupátkový, Amal Mazání: oběžné se suchým karterem Olejová nádrž: 2 litry (pod sedlem) Zapalování: magnetem Bosch s mechanicky (páčkou) řízeným předstihem Elektrická výzbroj: Bosch 6 V (na přání za příplatek) Objem nádrže: 12 litrů Primární převod: řetězem Spojka: vícelamelová, suchá Převodovka: Burman, třírychlostní, s vývodem pro rychloměr Řazení: ruční pákou po pravé straně vedle nádrže Sekundární převod: řetězem Rám: trubkový uzavřený, pod motorem dvojitý Přední vidlice: trubková paralelogramová s centrálním pérem Tlumič pérování: třecí, ručně stavitelný Tlumič řízení: třecí, ručně stavitelný Parametry: Délka: 2.180 mm Šířka: Výška: 1.020 mm (přes reflektor) Rozvor: 1.420 mm Váha: Spotřeba: 3,8 l / 100 km (sólo) Max. rychlost: 115 Km/hod. sólo Na jaře toho roku přislíbil Petr Hošťálek stroj připravit pro výstavu "POŠTA JEDNOU STOPOU", pořádanou od 21. června 2014 Poštovním muzeem ve Vyšším Brodě. Ariel byl proto doplněn o nákladní poštovní sidecar "Favorit" od výrobce Josef Tůma, Praha-Žižkov. Renovaci karoserie sidecaru provedl Miroslav Tlášek, České Budějovice. Za perfektní ruční olinkování sidecaru patří dík Vítu Vávrovi z Lišova u Českých Budějovic. Ariel 500 F s poštovním sidecarem Favorit firmy Tůma-Žižkov jako exponát výstavy "Pošta jednou stopou". Snímek je z vernisáže, která proběhla v sobotu 21. června 2014 v Poštovním muzeu ve Vyšším Brodě (v areálu cisterciáckého kláštera). Snímek z přípravy nové exposice DEPO - MOTO - ART pod hlavičkou nadace Plzeň sobě.
2024 - Výstava "ARIEL v Českých zemích"
pořádaná Technickým muzeem Brno v lednu až dubnu 2024. Jedním z exponátů byl i Ariel s poštovním sidecarem ze sbírky Petra Hošťálka. |