![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 JIKOV - karburátory motocyklové FAVORIT - sidecary MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
12.2.2025 B - BMW 315/1 - Sport 8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 |
|
JAWETTA J-551/00 (Standart)Výrobce: "Z9K" (Závody 9.května - Praha), což byla komunistickým režimem přejmenovaná pobočka Jawa Strašnice (někdejší znárodněná továrna Autfit-Ogar). Jawetta se vyráběla v kooperaci s n.p. Motor Jikov Č. Budějovice, který vyráběl a dodával motory J-551. je vyraženo za levým pedálem do plechu karoserie. Číslo motoru je 006 128.
Technické údaje:
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s dvoustupňovou převodovkou Válec: ležatý Vrtání: Ø 38 mm Zdvih: 44 mm Obsah: 49,8 ccm Výkon / otáčky: 1,6 ks při 5.400 ot.min. Mazání: směsí benzínu s olejem M2T Mix v poměru 1:25 (v záběhu 1:20) Karburátor: Jikov 2912 N-12 Elektrická výzbroj: setrvačníkové magneto PAL Objem nádrže: 2,7 litru (v rámu) Primární převod: párem čelních kol se šikmým ozubením (v olejové lázni) Spojka: jednolamelová korková na hřídeli motoru, běžící v olejové lázni Převodovka: Dvourychlostní v bloku s motorem Řazení: bowdenem, otočnou rukojetí na levé straně řidítek Podvozek: samonosná karoserie lisovaná a svářená z plechu Přední vidlice: tlačená kývačka odpružená spirálovými péry Zdvih předního pérování: 62 mm Zadní vidlice: kyvná, oblouková, odpružená spirálovými pery Zdvih zadního pérování: 58 mm Brzda přední: plnonábojová čelisťová, ovládaná páčkou na pravé straně řidítek Brzda zadní: plnonábojová čelisťová, ovládaná zpětným sešlápnutím pedálů Kola: 19"-palcová, vzájemně záměnná Ráfky: 36-drátové prohloubené Pneumatiky: 2,00 - 19" (23 x 2,00") Barum Super Sport Moped Parametry: Rozvor: 1.210 mm Délka: 1.850 mm Šířka: 590 mm (přes řidítka) Výška: cca 1.035 mm (dle výškového nastavení řidítek) Výška sedla: cca 860 mm (dle výškového nastavení) Váha: 44,5 kg Spotřeba: 1,8 l / 100 km Max. rychlost: 45 km/hod. Cena v roce 1961: 2.200,- Kčs Potah sedla ze šedé pryže je ale již nový, replikový. Do půlené hlavy reflektoru je vsazen mopedový tachometr PAL s plochým chromovaným rámečkem, poháněný od předního kola. Vlevo pod sedlem je schránka na nářadí. Vlisovaný znak Jawa a prolisy víčka jsou vytažené zlatou barvou. Stejnou barvou jsou provedené linky lemující blatníky. Zadní kolo je uloženo v obloukové kyvné vidlice z obdélníkového profilu (Jäckel), která je odpérovaná dvojicí spirálových per uvnitř karoserie. Sekundární řetěz je zcela zakrytý. se dochovala původní, mechanicky nepoškozená, dokonce i se zbytkem původního pokovení. Zato potah ze šedé mechové pryže nebyl kvalitní. Jako u všech mopedů (včetně Stadionů) časem degradoval, rozpadl a roztekl se, a musel být nahrazen potahem replikovým, neodpovídajícím dezénem sedáku. továrnou montované v prvovýrobě byly rozměru 23 x 2,00 Barum Super Sport Moped s dezénem M-3. Ty se dochovaly, ale i na nich je zřejmá částečná degradace (trhliny v materiálu). Tedy tzv. "bzučák", katalogové číslo PAL 03 - 94 13 00 6V ~ |