![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 ccm "De Luxe" OHV model F - 1929 AERO - MINOR SIDECARY - přehled výrobců 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka"
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
Model letadla "Nebeská blecha"Stroj byl velmi neorthodoxní koncepce. Měl dvě za sebou tandémově uspořádaná křídla, ale zcela postrádal klasickou výškovku. Řídil se pouze kniplem, neměl na koncích křídel klapky, tudíž ani pedály. K jeho pohonu stačil motor o pouhých cca 20 koních (Mignet použil francouzský, invertně montovaný, dvouválcový dvoutakt Aubier-Dunné. Po únoru 1948 ale u nás došlo k zákazu soukromého létání a tak mu tehdejšími složkami národní bezpečnosti byla zabavena nejprve vrtule a když se zjistilo, že si během několika dnů udělal vlastnoručně další a létá znovu, sebrali mu letadélko celé. Parýzkovu "Blechu" Bezpečnost následně ukázala na asi dvou výstavách, než definitivně zmizela. |