|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 MANET 90 - 1949 AERO - MINOR DŘEVOPLYN - náhradní paliva ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
8.10.2024 R - RENAULT 4CV Auta - RENAULT 4CV - 1955 7.10.2024 B - BRUTAROVÁ Jaroslava |
|
MotoryMotor BD 1S 38 AVZ-2 - "LEVOBOČEK" 1949Jediný dochovaný ze tří prototypů pomocného motorku BD 1S 38 AVZ-2, který byl určen k montáži po levé straně zadního kola velocipedu. Jeho konstruktér, závodník Vladislav Vlk, v té době zaměstnaný jako vedoucí vývojové dílny Motor Union, mu přezdíval "Levoboček". celý článekMotor ČZ 175 ccm, typ 450 v řezuVýrobce:České závody motocyklové n.p. Strakonice Sériový motocyklový motor v originálním továrním řezu (jednovýfuková řada, vyráběná od roku 1961). celý článek Motor Douglas 2¾ HP - stacionárníDvouválcový boxer motor pro použití ve vojenských elektrocentrálách, odvozený od motocyklového motoru Douglas 2¾ HP. celý článekMotor J - 552 s nuceným chlazením 1Původně mopedový motor Jawa 50, typ 551 pro mopedy Stadion S 11, který Okresní průmyslový podnik Jarošov u Uherského Hradiště nakupoval od výrobce Motor Jikov n.p. České Budějovice a upravoval jej montáží ventilátoru a opláštění válce pro nucené chlazení.Motor v této podobě pak montoval do motorových pleček PM-50, určených pro zahrádkáře a malorolníky. Více najdete: celý článek Motor J - 552 s nuceným chlazením 2Druhá verze mopedového motoru, upraveného Okresním průmyslový podnik Jarošov montáží nuceného chlazení.Původní víko ventilátoru mělo jen čtyři žebírka, ventilátor tudy nassával kamínky s hlínou a motor se nedostatečně chladil. Takže po asi půl roce bylo víko ventilátoru inovováno a nasávací otvor byl jednak zvětšen, jednak dostal drátěnou síťku. Více najdete celý článek Motor Kumpf 49 ccmDvoutaktní dvourychlostní motor o obsahu 49 ccm, navržený ing. Felixem Kumpfem, který měl být určen pro připravované československé mopedy Stadion.Na základě výkresové dokumentace, kterou ing. Kumpf zpracoval za přispění svého přítele ing. Jiřího Zeisse, byl motor realizován v ČZM Strakonice. Jeho následný vývoj a nutné úpravy probíhaly ve spolupráci s n.p. Motor-Jikov České Budějovice. celý článek Motor Manet 90 ccm v řezuMotocyklový motor v řezu Manet 90, získaný jako učební exponát z autoškoly Jihočeského autoklubu České Budějovice. celý článek |