![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION S 22 - 1962 (exportní) JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
FRAMO lehký nákladní typ V 501-2Výrobce: VEB IFA Kraftfahrzeugwerk FRAMO, Frankenberg; Hainichen, DDR
Framo-Werke GmbH., Hainichen/Sachsen, původně sesterská firma továrny DKW, patřící J. S. Rasmussenovi, zůstala po druhé světové válce ve východní zóně Německa a po znárodnění se z ní stal "národní podnik" VEB zařazený mezi podniky východoněmeckého automobilového průmyslu IFA.
Lehký nákladní typ Framo V 501 s dvoutaktním motorem 500 ccm firma představila již před válkou v roce 1938. Po válce podnik přejmenovaný na VEB IFA Kraftfahrzeugwerk FRAMO, Frankenberg; Hainichenve výrobě náklaďáčku pokračoval s drobnými vylepšeními pod označením V 501-2 ještě s původním motorem 500 ccm, než se v roce 1952 dočkal nového tříválcového motoru 900 ccm (z osobních vozů IFA F9) a spolu s tím i nového označení Barkas. |