![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) JAWA 500 OHC model 15 - 1953 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
14.2.2025 Š - ŠKODA 420 Rapid 13.2.2025 Š - ŠKODA Sagitta - prototyp 1937 Š - ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích |
|
FIAT 520Výrobce: FIAT (Fabrica Italiana Automobile Torino), Torino, Italy Vůz byl do prvorepublikové ČSR dovezen pražskou firmou Fiat akc. spol. Praha II, Nekázanka 2. (telefon 259-5-7) 18. dubna 1968 koupil Petr Hošťálek tento vůz od předchozího majitele p. Františka Hamana a nechal jej napsat na svou tehdejší manželku Mirku (na snímku v růžovém tričku). V té době byl Fiat už odhlášen, ale to nebylo nijak na závadu. Pro jízdy na veteránské i jiné soutěžní akce bylo možno zcela jednoduše požádat o zapůjčení dočasné espézetky na konkrétní termín či dokonce na dobu neurčitou a jízdy pouze zapisovat do záznamníku jízd. Snímek je z prvního "zkušebního" výletu s přáteli "aerovkáři" Fialovými z Liberce. Vlevo je v bílém Petr Hošťálek, vedle něj Mirka Hošťálková. Zcela vpravo Mudr. Zorka Fialová. foto: Mudr. Josef Fiala
Po návratu z Kfz Veteranen-Rallye Halle (DDR) - fotografie jsou pořízené v Liberci, na Husově třídě před secesní vilou Karla Herziga, kde v roce 1968 bydleli manželé Fialovi.
Fiat 520 v zahradě čtyřpodlažní vily v Arbesově ulici č.6 v Liberci, kde bydlel Petr Hošťálek.
Technické údaje Fiat 520:
Motor: řadový 6-válec SV Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 110 mm Obsah: 2.244 ccm Kompresní stupeň: Výkon: 46 ks (33,83 kW) při 2.600 ot./min. Písty: z lehké slitiny, s otočnými pístními čepy Ojnice: s rozříznutým stahovacím horním okem Vložky válců: ze šedé litiny, výměnné Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná Ventilový rozvod: SV (spodové ventily) Pohon vačkového hřídele: šroubovými ozubenými koly Karburátor: horizontální, Solex Pedál plynu: uprostřed Doprava paliva: podtlakovým nassavačem Weymann Chlazení: vodní, nucené pumpou a podporované větrákem za chladičem Obsah chladiče: Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: ve vaně motoru Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: 12-voltové bateriové "Magneti-Marelli" Baterie: 12 V / 45 Ah Dynamo: 12 V , poháněné rozvodovým modulovým řetězem Převodovka: 4-stupňová se zpátečkou Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu Pérování vpředu: podélnými listovými péry, doplněnými pásovými tlumiči Pérování vzadu: podélnými listovými péry Nožní brzda: mechanicky ovládaná, čelisťová bubnová na všechna kola Ruční brzda: mechanicky ovládaná, na zadní kola Kola: plechová špicová systém Sankey, upevněná 5 maticemi Ráfky: se záhybem (falcové) Pneumatiky: 760 x 90 falcové Rozvor: 2.900 mm Rozchod vpředu: 1.250 mm Rozchod vzadu: 1.250 mm Délka vozu: 4.150 mm Šířka: 1.660 mm Výška: 1.820 mm Světlost: 145 mm Průměr otáčení: m Vlastní váha: 1.750 kg Spotřeba: Nádrž: vzadu Max. rychlost: 71 km/hod. (44 mph) |