![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 DŘEVOPLYN - náhradní paliva TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
26.7.2024 B - BMW - motocykl typ R 75 s poháněným sidecarem 25.7.2024 Ostatní - Svaz závodníků RČS - odznak klopový Ostatní - Škoda Popular OHV 1939 - Chladičová figura |
|
GOULDING - sidecar typ LsTento model, určený hlavně pro motocykly o obsahu 750 ccm, měl označení Litecar Ls. Jeho sidecarové kolo bylo pružně zavěšené na příčném výkyvném ramenu, uloženém na zadní rámové trubce motocyklu v kulovém, v gumě uloženém, kloubu. Bylo odpérované podélným, speciálně ohnutým, listovým pérem. Celoplechová karoserie sidecaru, opatřená nástupními dvířky, seděla svou zadní částí na příčném poloeliptickém péru, přední část karoserie byla nesena dvojicí "kočárkových" spirálových per. Tyto sidecary se vyráběly v pravo- i levostranném provedení a používaly se nejen pro vojenské, ale hlavně pro civilní stroje. Majitelem obou renovovaných strojů je rakouský sběratel Robert Resnitzek z Vídně. |