![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1962 (exportní) AERO - sidecary MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
HANOMAG - osobní 1,3 litru typ 13 - 1939
Osobní automobil s aerodynamickou samonosnou karoserií.
Karoserie byla převratná už jen tím, že byla celoocelová a samonosná. Navíc ale velmi nápadná a charakteristická svým, po celé délce vozu probíhajícím, středovým švem, vystupujícím nad okolní plochu.
Přesto se jeho prodej rozbíhal velmi slibně. Jenže už za několik měsíců přišla válka a s ní nejprve řada omezení, týkajících se prodeje civilním osobám, pak omezení výroby jakožto civilního vozu a nakonec, v roce 1941, definitivní zákaz jeho výroby.
Technická data:
Motor: řadový čtyřválec OHV
Vrtání: Ø 71 mm Zdvih: 82 mm Obsah: 1.298 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 32 koní při 3 600 ot./min. Písty: Nelson-Bohnalite z lehké slitiny Vložky válců: ze šedé litiny, výměnné Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly Karburátor: jeden, horizontální Solex 30 BFRH Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované pumpou Objem chadící vody: 9 litrů Mazání: tlakové, oběžné, náplň 4 litry oleje Olejové čerpadlo: zubové Baterie: 12 V / 50 Ah Dynamo: 12 V / 90 W Spojka: jednolamelová, suchá, Fichtel & Sachs Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 3. a 4. rychlost synchronizovány Převody: 1 - 4,55 2 - 2,33 3 - 1,48 4 - 1 Hnací náprava: zadní - pevná Převod zadní nápravy: 1 : 4,57 (na přání horský 1 : 5,17) Podvozek: bezrámový, samonosná karoserie Přední osa: příčná kyvná ramena, odpružená zkrutnými gumovými elementy Zadní osa: pevná, zavěšená na podélných listových pérech Tlumiče pérování: pákové hydraulické Řízení: šnekové, systému ZF- Ross Nožní brzda: hydraulická ATE, na všechna kola Ruční brzda: mechanická na zadní kola Mazání podvozku: centrální, pedálem Kola: disková ocelová Pneumatiky: 5,25 – 16 Rozvor: 2 500 mm Rozchod vpředu: 1 300 mm Rozchod vzadu: 1 300 mm Délka vozu: 4 230 mm Šířka: 1 600 mm Výška: 1 680 mm Vlastní váha vozu: 970 kg Dovolené zatížení: 430 kg Celková váha: 1 400 kg Nejvyšší rychlost: 115 km / hod. Spotřeba na 100 km: 9,5 l Objem nádrže: 42 litrů (v zádi vozu) |