![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 ŠKODA nákladní typ 150 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 JAWA 350 ccm typ 361
Poslední aktualizace:
8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO |
|
HURIKAN Special 250 výr. číslo 005
Vysoce sportovní motocykl, zkonstruovaný závodníkem Vladislavem Vlkem.
Poslední vyrobený motocykl Hurikan měl výrobní číslo 005 a přihlášen do evidence byl v roce 1949.
Jeho konstruktérem byl závodník Vladislav Vlk, v té době zaměstnaný jako vedoucí vývojové dílny firmy MOTOR UNION n.p. České Budějovice, která byla později přejmenovaná na n.p. Motor - Jikov České Budějovice. Číslo motoru vyražené DI při přihlášení do evidence: 4566 vlevo v přední části karteru Číslo rámu vyražené DI při přihlášení do evidence: DI 11 1954 1662 na hlavě rámu
Technické údaje
(z výkresu N-250 A datovaného 16.10.1948) Motor: čtyřtaktní jednoválec sešroubovaný do bloku s převodovkou (semiblok) Vrtání: Ø 63 mm Zdvih: 80 mm Obsah: 249,7 ccm Výkon: 15 ks / 6.000 ot.min. Ventilový rozvod: OHC, vačka v hlavě poháněná řetězem s napínákem Hlava válce: snímací, z hliníkové slitiny Válec: s hliníkovými žebry a zalitou litinovou vložkou Mazání: oběžné, se suchým karterem, lamelovým čističem a olejovou nádrží pod sedlem Karburátor: vlastní výroby, z hliníku provedená kopie Amal Zapalování původní: magnetem PAL (kopie Auto-Union), umístěným za motorem Primární převod: řetězem v olejové lázni 17 : 42 zubů = 2,47 Spojka: vícelamelová, vlastní výroby, podle vzoru Burman Převodovka: čtyřstupňová, sešroubovaná s motorem (semiblok), dle systému Burman Řazení: nožní, na pravé straně Převody: I. stupeň – 1 : 2,67 II. stupeň – 1 : 1,78 III. stupeň – 1 : 1,28 IV. stupeň – 1 : 1 Sekundární převod: řetězem 19:48 zubů = 2,52 Celkový převod od motoru na zadní kolo: 6,2 Rám: trubkový, šroubovaný, pod motorem a vzadu dvojitý Přední vidlice: teleskopická, s hliníkovými kluzáky, s hydraulickým tlumením Přední pérování: vinutými pružinami Přední brzda: čelisťová, plnonábojový duralový buben se zalitou litinovou vložkou Zadní vidlice: kyvná Zadní pérování: zavěšením kyvné vidlice na přímočarých kluzácích Zadní brzda: čelisťová, plnonábojový duralový buben se zalitou litinovou vložkou Ovládání zadní brzdy: nožním pedálem na levé straně, prostřednictvím bowdenu Kola: 19" drátová Pneumatika vpředu: 3,00 - 19 Pneumatika vzadu: 3,25 - 19 Délka: 2.190 mm Rozvor: 1455 mm Šířka: 600 mm Výška dle výkresu: 1.110 mm Výška skutečná: 1.025 mm |