|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 STADION závodní silniční - 1960 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 JAWA 350 ccm typ 361 PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 31.10.2024 Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní - "Holanďan" Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní |
|
HORCH nákladní typ H 3
Třítunový nákladní vůz, vyráběný těsně po skončení druhé světové války v závodech Horch Werke ve Zwickau (DDR).
14. května 1946 vydalo sovětské okupační velení příkaz k zahájení výroby třítunového nákladního vozu, přičemž se měly použít zbytky válečné produkce šestiválcových benzínových motorů Maybach HL 42, které zbyly v továrních skladech po zastavení výroby polopásových tahačů pro německý Wehrmacht. O necelý rok později se výroba skutečně rozjela. Ačkoliv se jednalo o „z nouze narozené dítě“, výsledkem byl tehdy skoro nadčasově vypadající náklaďák s polotrambusovým uspořádáním předku, který nesl označení Horch H 3.
Horch H3 se dělal až do roku 1949 a bylo ho, podle podkladů z továrního muzea, za tu dobu vyrobeno celkem 852 kusů.
Pokračováním vozu Horch H3 pak byl třítunový kapotový Horch H3A už s dieselovým motorem, vyráběný v režii socialistického koncernu IFA.
Tento snímek přinesl časopis Kraftfahrzeug-Technik, vydávaný v DDR, ve svém prvním lednovém čísle roku 1951. |