|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: 2010 - Renovace motoru A.K.D. DŘEVOPLYN - náhradní paliva ERA - sidecary JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek) JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
1.12.2024 S - STADION S 1 S - STADION S 2 29.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
IIFA (DKW) F 9Osobní automobil nižší střední třídy s dvoutaktním tříválcovým motorem a pohonem přední nápravy.Výrobce: celý článek IFA motocykl RT 125/1Lehký východoněmecký motocykl, navazující na tradici předválečných dvoutaktních strojů DKW RT 125.Výrobce: VEB Motorradwerk Zschopau/Sachsen, DDR celý článek IFA nákladní typ H 3Jedním z vozů, které se na československých silnicích nikdy neobjevily, byl třiapůltunový náklaďák IFA H 3, vyráběný v Zwickau v NDR. Byl to dělník, ale aristokratického původu. Písmeno „H“ v typovém označení H 3 totiž znamenalo Horch. A Horch, to byla značka, která v předválečném Německu platila za nejlepší. I Mercedes byl o třídu níž… celý článekIFA nákladní typ W 50IFA W 50 - Ulbrichtův zázrakV roce 1965 naběhnul v Německé demokratické republice (DDR) do výroby nový pětitunový nákladní automobil IFA W 50. S konstrukcí se začalo už v roce 1958, první čtyřapůltunový prototyp spatřil světlo světa v roce 1961 a jakž takž konečnou podobu vůz dostal až v roce 1963. Jenže pak se změilo zadání, přišlo vládní rozhodnutí zvýšit nosnost na pět tun a překonstruování ... celý článek IHLE - KaroserieKarosárna bratrů IHLE v německém Bruchsaluse od začátku třicátých let specializovala na sportovní karoserie určené pro malé automobily DIXI (licence Austin-Seven), následné BMW Dixi, a později i na karoserie pro vozy DKW s předním náhonem. Prováděla nejen kompletní přestavby, ale inserovala a dodávala i samotné karoserie k individuální montáži. celý článek INDIAN 8Žertovná pohlednice, na které je z původního čtyřválcového Indianu Four počítačově upravený stroj, jevící se jako řadový osmiválec. A aby iluze byla dokonalá, je na rubové straně uvedeno, že se jedná o "Prototyp z roku 1941 s řadovým osmiválcovým motorem s rozvodem IOE, o obsahu 2 530 ccm a výkonu 83 HP".Je to samozřejmě mystifikace, připravená pro kamarády a přátele z okruhu sběratelů, specializovaných ... celý článek INDIAN model 3 Chief - 1946V roce 1946 Indian Motocycle Company nabízí ve svém prospektu nový Indian model 3 Chief (model 346) a to ve dvou základních verzích: s bateriovým zapalováním (346B) a se zapalováním magnetem (346M).V prospektu se výrobce mimo jiné chlubí i kluzákovým odpružením zadního kola dvojčinnými vinutými pružinami s integrovanými olejovými tlumiči. A nakonec – nabízí stroj ve třech základních barvách: DeLuxe ... celý článek INDIAN Police Scout 45 - typ 101V letech 1929 - 1931 jednoznačně nejzdařilejší motocykl amerického výrobceIndian Motorcycle Company, Springfield, Massachussets, U.S.A. Velmi rychlý a oblíbený stroj tehdejších amerických policistů - jel až 125 km/hod.! celý článek INDIAN Scout 37 - 1922Vyobrazený Indian Scout je jedním z prvních motocyklů Indian u nás.Teprve v roce 1922 totiž ing. František Mařík otevřel v Praze generální zastoupení firmy Indian Motocycles Company, Springfield, Mass., U.S.A. pro Československo. Téměř okamžitě se tyto rudé stroje staly nejprodávanější značkou na našem trhu. celý článek INDIAN Scout 37 - typ 101Technické údaje:Motor: dvouválcový vidlicový čtyřtakt SV Vrtání: Ø 63 mm Zdvih: 80 mm Obsah: 37 cu.in. (596 ccm) Výkon: 12 ks při 3.800 ot.min. Výkon daňový: 6 ks Karburátor: Schebler De Luxe Elektrická výzbroj: Zapalovací magneto Splitdorf, dynamo WICO 6 V Primární převod: čelními koly se šikmým ozubením s vloženým mezikolem Převodovka: třístupňová, s přímým řazením ruční ... celý článek INDIAN, modelová řada 1938Vlajkovou lodí byl v roce 1938 řadový čtyřválec označený jako Indian model 438.celý článek IRMIŠ RomanJihočeský motocyklový závodník, neuvěřitelný univerzál, který úspěšně jezdil motocyklové soutěže, motokros, silniční závody a hlavně plochou dráhu, kde byl oporou budějovické party.Původně z Lišova, později se přestěhoval do Českých Budějovic. celý článek IZH (IŽ) Jupiter-2Cestovní motocykl s dvouválcovým dvoutaktním motorem.Výrobce: Iževskij mašinostrojitělnyj zavod, Iževsk, SSSR celý článek |