|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION závodní silniční - 1960 Svatební oznámení pro Libora Gýnu Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 31.10.2024 Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní - "Holanďan" Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní |
|
Příručka pro jezdce na motocyklu Jawa 250, vydaná po válce, už pod hlavičkou Národního podniku, byla chuďoučká. Pouze s technickými daty, jednou nijak zvlášť kvalitní fotografií z pravé strany a pak už jen s velmi stručným textem. Celkem jen 11 stránek formátu 11,5 x 16 cm (zatímco předválečné příručky k témuž stroji měly 104 stránek formátu 12 x 17 cm).
Technické údaje z příručky, vydané už jako Národní podnik:
Motor: Jednoválcový dvoutakt s vratným vyplachováním, vzduchem chlazený Výrobce: Zbrojovka Ing. F. Janeček a.s., Praha-Nusle II. Vrtání: Ø 63 mm Zdvih: 80 mm Obsah: 248 ccm Kompresní poměr: Maximální výkon: 9 ks Píst: z lehké hliníkové slitiny Hlava: snímací, z lehké hliníkové slitiny, opatřená dekompresorem Hlavní ložiska klikového hřídele: vesměs válečková Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 20 Karburátor: dvoušoupátkový Graetzin Zapalování: setrvačníkovou 6-pólovou 6V-35W na pravém konci klikového hřídele Spojka: vícelamelová Primární převod: řetězem, chráněným plechovým krytem Převodovka: třírychlostní Převody: 1.rychlost - 1 : 14,8 2.rychlost - 1 : 8,3 3.rychlost - 1 : 5,3 Sekundární převod: řetězem Rám: šroubovaný z plechových profilů, lisovaných do tvaru U Přední vidlice: paralelogramová, lisovaná, s centrální pružinou Tlumič pérování: třecí, ručně stavitelný po straně vidlice Tlumič řízení: třecí, ručně stavitelný růžicí uprostřed řidítek Kola: 19" drátová (36 drátů v kole) Pneu: 3,00 - 19 balonové Nádrž: sedlová o objemu 10 l Brzdy: mechanické čelisťové, Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Průměr brzdových bubnů: Ø 100 mm Parametry: Největší délka: 1 930 mm Šířka (přes řidítka): 740 mm Výška: 950 mm Rozvor: mm Výška sedla nad zemí: mm Váha: 98 kg Spotřeba na 100 km: 3,1 litru Max. rychlost: 100 km/hod.
Stroje do výrobního čísla 71 000 měly dvoušoupátkový karburátor francouzské výroby Zenith, typ 26 MC, N°2253.
|