JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
8.10.2024
R - RENAULT 4CV
Auta - RENAULT 4CV - 1955
7.10.2024
B - BRUTAROVÁ Jaroslava

JAWA 350 - Californian typ 362/00 Oilmaster


foto Hošťálek Jawa 350 - sportovní provedení určené pro export na západní trhy.

Výrobce:
Jawa n.p. Týnec nad Sázavou
foto Hošťálek Motocykl byl exportován do Rakouska, podle původního majitele ze Salzburgu byl údajně koupen ve vídeňském zastoupení firmy Jawa, pana Josefa Fabera.
Pravděpodobný rok výroby 1971
(u exportovaných motocyklů se na štítku nevyrážel rok výroby).
Technické údaje Jawa 350 Californian IV typ 362.00.04 Oilmaster:

Motor: dvouválcový dvoutakt v bloku se čtyřstupňovou převodovkou
Typ: 362
Vrtání: Ø 58 mm
Zdvih: 65 mm
Obsah: 352 ccm
Kompresní poměr: 1 : 10
Maximální výkon: 25,5 ks při 5.250 ot./min.
Maximální kroutící moment:
Palivo: benzín BA 90 Super
Mazání: oddělené, píst.čerpadlem Jawa Motorpal systém "Oilmaster"
Karburátor: jednošoupátkový Jikov 2926 SBDM (Ø 26 mm )
Hlavní tryska: 120
Volnoběžná tryska: 60
Zapalování: 6 V, dynamobateriové PAL se dvěma přerušovači a cívkami
Dynamo: Jawa D 623/3 - 6V / 55W na pravém konci klikového hřídele
Baterie: 6V / 8 Ah, typ 3M08, ukostřen minus pól
Předstih: 4,8 - 5 mm před horní úvratí
Svíčka: Ø závitu M 14,
Spojka: 5-lamelová, v olejové lázni, se samočinným vypínáním při řazení
Primární převod: dvojitým řetězem v olejové lázni
Převodový poměr:
Převodovka: čtyřrychlostní, s nožním řazením

Celkový převod:
1. rychlost - 1 : 15,25
2. rychlost - 1 : 9,53
3. rychlost - 1 : 6,82
4. rychlost - 1 : 4,82

Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/16“ – 110 článků
Převodový poměr: 18 : 52 zubů

Kola: 18“ drátová (36 drátů v kole)

Ráfek přední: 2,25 x 18
Pneu přední: 3,25 – 18" dezén M 10

Ráfek zadní: 2,50 x 18
Pneu zadní: 3,50 – 18" dezén M 9

Objem nádrže: 13 l (z toho asi 1 l rezerva)

Brzdy: mechanické čelisťové,
Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem
Průměr brzdových bubnů: Ø 160 mm
Šířka obložení: 35 mm

Parametry:
Největší délka: 2.030 mm
Šířka (přes řidítka): 700 mm
Výška: 954 mm
Rozvor: 1.397 mm
Světlost: 140 mm
Výška sedla nad zemí: 800 mm

Vlastní váha: 145 kg
Dovolené zatížení: 192,5 kg
Celková přípustná váha: 337,5 kg

Nádrž: 15,2 litru
Olejová nádrž: 2,75 litru (vlevo pod sedlem)
Spotřeba benzínu: 5,5 litru
Max. rychlost: 135 km/hod. ( 92 mph - prospekt pro USA)
Karburátor Jikov 2926 SBDM

1 - vzduchové šoupátko
2 - směšovací trubička oleje
3 - sací hrdlo karburátoru
4 - náústek pro hadičku přívodu oleje