![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 AERO - MINOR STADION závodní silniční - 1960 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
25.4.2025 J - JAWA 250 - pérák 16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ |
|
LEONETTE 3-rychlostní malé motocyklyL.Herzog Industries,CA vyráběné s československými třírychlostními motory Jawa 50/05 z dvousedadlových Pionýrů 05.
Začátkem roku 1968 vznikl ve firmě L.Herzog Industries, která už řadu let předtím stavěla mopedy Leonette s motory Jawa 552, návrh nového typu malého motocyklu Leonette Flyer s třírychlostním motorem Jawa 05 a o rok později (1969) k němu přibyla verze Leonette Master M 20 s motorem Jawa 23 Mustang.
Dlužno opět říci, že stejně jako mopedy Leonette, i nové třírychlostní typy byly co do propracování a elegance stajně dobré, ne-li lepší, než jejich československé předlohy.
Je to neuvěřitelné, ale na malých motocyklech Leonette jezdila nejen brazilská vojenská policie, ale i speciální motorizované zdravotní oddíly Cruzaders.
Bylo to bohužel právě ve chvíli, kdy Leon Herzog zcela vážně uvažoval o dalším rozšíření výroby o další typy, do kterých chtěl montovat pětirychlostní motory Jawa 90 s rotačním šoupátkem z Považských strojární na Slovensku. Labutí písní značky Leonette tak zůstal dvousedadlový Mustang M 20, který se vyráběl ve třech variantách. Na snímku je v provedení "Roadster Sport" z roku 1971. Roadster Turismo Roadster Sport Roadster Super Sport Všechny měly tentýž motor Jawa 50 ccm o výkonu 4 ks / 6.500 ot./min., přičemž deklarovaný turistický, sportovní, nebo supersportovní charakter jim docela jednoduše dodávaly odlišné nádrže a různá provedení řidítek... Herzogovo podnikání se napříště začalo ubírat jiným směrem. S motocykly skončil (spolupráci s japonskou značkou Honda odmítl) a jeho firma L.Herzog Company se postupně stala největším dovozcem konstrukční oceli do Brazílie. Na snímku je jeden z prvních... Snímek, na kterém pózuje s jedním z dochovaných strojů Leonette je z roku 2009, těsně před dovršením jeho devadesátých narozenin... Zpracováno s použitím podkladů, poskytnutých Alexem Herzogem, synem zakladatele firmy L.Herzog Industries, Brasil a s významným zprostředkovatelským přispěním Jiřího Bartuše (www.motomagazin.cz). |