|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 23 - 1962 (export Holandsko) 2010 - Renovace motoru A.K.D. Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
4.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 31.10.2024 Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní - "Holanďan" Č - ČZ 98 Motorové kolo třírychlostní |
|
OPEL Olympia 1,3 litru - model 1936
Lehký střední vůz se samonosnou karoserií -
druhá, lehce vylepšená série z roku 1936. Výrobce: Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland
Na reklamním letáku Opel OLympia s motivem berlínského olympijského stadionu 1936 byla použita fotografie původního provedení vozu z roku 1935 ještě s plnými disky, upevněnými 4 šrouby.
Průhledný model z plexiskla
Pro Berlínský autosalon vznikl tento předváděcí exponát, u něhož byly originální díly kombinované s díly z plexiskla, kde návštěvníci mohli vidět provedení samonosné konstrukce na vlastní oči. (Werkfoto - Opel)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje Opel Olympia SV: Motor: řadový čtyřválec SV Vrtání: Ø 87,5 mm Zdvih: 90 mm Obsah: 1 288 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 26 ks při 3 300 ot./min. Písty: z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Ventilový rozvod: SV Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly Karburátor: spádový Opel, licence Carter Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s vodní pumpou Obsah chladiče: 6,5 litrů Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 3,5 litrů Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: bateriové s rozdělovačem Baterie: 6 V / 70 Ah v motorovém prostoru Dynamo: 6 V / 90 W Spojka: jednolamelová suchá Převodovka: 3-rychlostní, v bloku s motorem Řazení: přímé, uprostřed vozu Převody: 1.stupeň - 1 : 3,52 2.stupeň - 1 : 1,69 3.stupeň - 1 : 1,0 Hnací náprava: zadní - pevná Převod zadní nápravy: 1 : 5,143 Podvozek: samonosná ocelová karoserie Přední náprava: systém Opel-Synchronfederung (Dubonet) s vestavěnými olejovými tlumiči Zadní pérování: podélnými listovými péry se stabilizátorem Řízení: šnekem a segmentem, převod 1 : 15, volant vlevo Nožní brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola Ruční brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola Mazání podvozku: individuálními tlakovými mazničkami Kola: děrované ocelové disky bez středů, upevněné pěti šrouby Ráfky: prohloubené 3,00 D x 16" Pneumatiky: 5,00 – 16 nízkotlaké, balonové Rozvor: 2 370 mm Rozchod vpředu: 1 110 mm Rozchod vzadu: 1 168 mm Délka vozu: 3 950 mm Šířka: 1 430 mm Výška: 1 535 mm Nejmenší průměr otáčení: 12,8 m Vlastní váha zavřeného vozu: 860 kg Nejvyšší přípustná váha: 1 230 kg Nejvyšší rychlost: 100 km / hod. Spotřeba na 100 km: 9,5 l Objem nádrže: 28 litrů (v zádi vozu) Cena dvoudveřové limousiny: 2.500,. RM (Říšských marek) Cena dvoudveřové Cabrio-Limousiny: 2.500,- RM -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opel Olympia model 1936 - dvoudvéřová limousina
V pohledu zezadu měl vůz pouze jedno koncové/brzdové světlo, a to na vnější (levé) straně vozu. Vyklápěcí ručičkové ukazatele směru byly nenápadně vestavěné do horní části středového sloupku karoserie a byly lakované v barvě vozu.
Opel Olympia model 1936 - Kabrio-limousina
V otevřeném provedení byla složená střecha položena na horní plochu kufru. Na rozdíl od titulní fotografie má vůz v tomto případě ručičkové ukazatele vně, v plechových pouzdrech po stranách vozu, kdy mohly být v barvě buď černé, nebo přelakované do barvy vozu. Inovované jsou i boky kapoty, tady s vodorovnými štěrbinami.
Opel Olympia model 1936 na reklamní fotografii v nabídkovém prospektu firmy
MATILLE Remorques - Lausanne, což byl švýcarský výrobce přívěsů. Tento jednokolový přívěs měl otočně uložené kolečko v odpérované kyvné vidlici a k zádi vozu byl připojen dvojicí kyvných čepů. Udávaná nosnost tohoto přívěsu byla 200 - 500 kg.
Olympia model 1936
na fotografii z běžného provozu v Libereci v Klášterní ulici. 1959 - foto Hošťálek (6 x 4,5 Zeiss-Ikon, Super-Ikonta) |