![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 ČZ 150 c - 1951 STADION S 22 - 1964 ZETOR 25 - traktor TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
25.4.2025 J - JAWA 250 - pérák 16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ |
|
OPEL Kadett Spezial typ K 38Období výroby: 1938 - 1940. Výrobce: ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo)
1. OPEL-Synchron-Federung
2. OPEL - bezprůvanové větrání. 3. Samonosná celoocelová karoserie. 4. 1,1 litrový čtyřválcový čtyřtaktní motor: pružný, bez vibrací a tichý. 5. Olejové (kapalinové) brzdy umožňující rychlé a bezpečné brždění při dokonale vyváženém účinku všech čtyř kol. 6. Kompletní výzbroj Bosch. 7. Pečlivě vybavený vnitřní prostor, nabízející bohatý prostor pro čtyři osoby. 8. Nejvyšší rychlost: 98 km/hod. měřená, trvalá na dálnici 85 km/hod.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Technické údaje: Motor: řadový čtyřválec SV Vrtání: Ø 67,5 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 1 074 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 23 ks při 3 400 ot./min. Písty: z lehké slitiny Alusil Ojnice: podélně vrtané Blok válců: ze šedé litiny, vcelku s horní částí karteru Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Ventilový rozvod: SV (spodové ventily) Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly Karburátor: spádový Opel, licence Carter se spořičem a akcelerační pumpičkou Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s vodní pumpou a ventilátorem za chladičem Obsah chladiče: 6,5 litrů Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 3,2 litrů ve vaně motoru Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: 6V Bosch, bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu Baterie: 6 V/62,5 Ah v motorovém prostoru Dynamo: Bosch 6 V/90 W Starter: Bosch 0,6 PS Spojka: jednolamelová suchá Převodovka: 3-rychlostní s nehlučným ozubením, v bloku s motorem Řazení: přímé, uprostřed vozu Převody: 1.stupeň - 1 : 3,56 2.stupeň - 1 : 1,73 3.stupeň - 1 : 1,0 Zpátečka - 1 : 4,44 Hnací náprava: zadní - pevná Převod zadní nápravy: 1 : 5,143 Podvozek: samonosná ocelová karoserie Přední náprava: nezávisle pérování Opel Synchronfederung (systém Dubonnet) Řízení: šnekem a segmentem, převod 1 : 15, volant vlevo Nožní brzda: hydraulická systém Opel, působící na všechna kola Ruční brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola Mazání podvozku: individuálními tlakovými mazničkami Kola: plné ocelové disky s ráfkem 3,00 D x 16", upevněná pěti šrouby Pneumatiky: 4,50 – 16 Rozvor: 2 337 mm Rozchod vpředu: 1 110 mm Rozchod vzadu: 1 168 mm Délka vozu: 3 770 mm Šířka: 1 375 mm Výška: 1 550 mm Nejmenší průměr otáčení: 11,5 m vlevo, 11,3 m vpravo Vlastní váha zavřeného vozu: 775 kg Nejvyšší přípustná váha: 1 145 kg Nejvyšší rychlost: 98 km / hod. Dovolená trvalá rychlost (na dálnici): 85 km/hod. Spotřeba na 100 km: 8 l Objem nádrže: 31 litrů (v zádi vozu) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Ceny: Limousine 2-dvéřová ......................2.100,- RM (říšských marek) Limousine 4- dvéřová ..................... 2.350,- RM Cabrio-Limousine 2-dvéřová ........... 2.150,- RM ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Takhle byl nabízen v holandském prospektu.
Opel Kadett Spezial K 38 ve čtyřdvéřovém provedení a jeho základní rozměry.
Tato verze se, po ukořistění výrobní linky Sovětskou armádou v roce 1945 v Opelových závodech a jejím následném převezení do Moskvy, stala základem pro poválečnou produkci prvního sovětského malolitrážního automobilu Moskvič 400.
Karburátor:
Typ: 2 551 988 spádový, výrobek Opel Difuzor: Ø 19 mm Hlavní tryska: 50 Jehla částečného zatížení: Nr. 647 Výška plováku: 12 mm Volnoběžná tryska: 0,70 Volnoběžný vzdušník: 36 Plovákový ventil: Ø 1,55 mm Tryska akcelerační pumpy: 50 Tryska plného zatížení: 38 Brzdy byly jednookruhové hydraulické (bez posilovače), na snímku je zřetelně vidět světlá brzdová hadice vedoucí ke štítu brzdy. Vyobrazení je z továrního prospektu. (foto z archivu J. Pártla)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V poválečných letech jezdilo u nás Opelů Kadett v běžném provozu hodně - dvě ukázky z šedesátých let jsou z libereckých ulic (foto Hošťálek). (foto z archivu Jiřího Musila)
Šedesátá léta:
Opel Kadett Spezial K38 Marcela Mareše, technika Vývoje Motor-Jikov jednak se sedanem Škoda 1201 pod jihočeskou Kletí, jednak na společném výletě s Wartburgem 311. To už byl v novém světlejším nátěru, měl číslo začínající na CB a také blinkry a sdružená koncová světla z R4CV místo původních ručičkových směrovek.
Opel Kadett Special K 38 již jako historické vozidlo renovovaná 2-dvéřová limuzína.
Světlá šedozelená barva byla jedním ze standardně nabízených odstínů lakování v sezóně 1938-1939. |