JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


O

OGAR 350 (Jawa) - 1948

Ogar 350 titulní - foto Hošťálek. Dvouválcová dvoutaktní třistapadesátka firmy Jawa, určená "pro náročné jezdce", jak se tehdy psalo. Stroj byl zprvu vyráběn pod názvem "Ogar", který firma Jawa získala spolu se zestátněnou firmou Autfit (Machek & spol.) se sídlem ve Strašnicích.

Výrobce:
Zbrojovka Brno n.p., závod Praha-Strašnice   celý článek

OGAR 350 OHC

Prototyp čtyřtaktního motocyklu 350 ccm, vyrobeného v těsně poválečných letech ve Zbrojovce Brno ing. Vincencem Sklenářem.   celý článek

OGAR 4 - 1936

Ogar 4 s ručním řazením na vyobrazení z prospektu, kde byl uváděn jako novinka sezony 1936. Dvoutaktní jednoválcový motocykl 250 ccm s čtyřrychlostní převodovkou, vyráběný od roku 1936.

Výrobce:
Autfit, Průmyslová akciová společnost v Praze, Strašnice 972
  celý článek

OGAR 4 - model 1946

Ogar 4 - 1947 autora článku Petra Hošťálka Poslední model motocyklu Ogar-4, již s předními teleskopy a se zcela novým, poválečným, motorem.

Výrobce:
OGAR akciová spol., Praha XII., Římská ul.20
později: ZBROJOVKA BRNO, národní podnik   celý článek

OGAR Standard 1934 - 1937

1934 - Ogar Standard vyobrazení z článku Jar. Jezdinského v časopisu Motor Revue Dvoutaktní jednoválcový motocykl 250 ccm s blokovým motorem, vybaveným dvěma rychlostními převody v prostoru klikové skříně, vyráběný od roku 1934.

Výrobce:

Autfit, Průmyslová akciová společnost v Praze, Strašnice 972   celý článek

OPEL 10 PS

Tovární vyobrazení valníku s plachtou je z 18. vydání přehledu německých motorových vozidel roku 1930, vydaného nakladatelstvímDr. Ernst Valentin Verlag v Berlíně – Friedenau. Svůj široký program osobních vozů, vyráběných před rokem 1930, doplňovala německá firma ADAM OPEL A. – G. Rüsselsheim a. M., Deutschland, rychlým a ekonomickým jedenapůltunovým nákladním vozem Opel 10 PS. Byl to poslední náklaďák její vlastní konstrukce, protože se firma v té době stala součástí koncernu General Motors. Všechny pozdější nákladní vozy Opel tudíž už potom vycházely k konstrukce ...   celý článek

OPEL 6

Čtyřdvéřový Opel 6 - model 1936. Osobní automobil vyšší střední třídy, vyráběný v letech 1934 - 1937.

Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main   celý článek

OPEL BLITZ "6" nákladní - model 1932

Dvoutunový, alternativně dvouapůltunový nákladní vůz, vyráběný a nabízený v roce 1932 ve dvou délkách chassis.

Výrobce:
Adam Opel A.G., Rüsselsheim am Main   celý článek

OPEL BLITZ - nákladní 1½-tunový typ 2,5 - 32

Jedenapůltunový nákladní vůz 4x2
vyráběný firmou Adam Opel A.G.
v letech 1938-42 v počtu 16.410 vozů a
v letech 1946-51 v počtu více než 35.000 vozů.

Vyráběl se v základním závodě v Rüsselsheimu.   celý článek

OPEL BLITZ - nákladní 3-tunový typ 3,6 - 36 S

Třítunový nákladní vůz, vyráběný v období 1937 - 1944.
Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Werk Brandenburg an der Havel   celý článek

OPEL BLITZ - nákladní 3-tunový typ 3,6 - 6700 A (4x4)

Tovární snímek valníku Opel-Blitz 3,6-6700 A (Allrad) s vysokými nesklápěcími bočnicemi pro dopravu mužstva. Vůz byl vybaven ručně ovladatelným „hledacím“ reflektorem na sloupku kabiny u řidiče, krumpáč na pravé a rýč na levé straně kapoty patřily, spolu se sekyrkou na předním blatníku, ke standardní předepsané výbavě. Třítunový vojenský nákladní vůz s pohonem obou náprav, zařazený do výzbroje Wehrmachtu.

Výrobce: ADAM OPEL AG., Werk Brandenburg an der Havel, Deutschland   celý článek

OPEL Kadett Normal typ KJ 38

Kadett KJ 38 - provedení 1937. Inovace levného malého osobního vozu, vycházející z typu Opel Kadett 1937.
Období výroby: 1938 - 1940.

Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo)   celý článek

OPEL Kadett Spezial typ K 38

Malý osobní vůz se samonosnou karoserií.
Období výroby: 1938 - 1940.

Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo)   celý článek

OPEL Kapitän

Opel Kapitän 4-dvéřová limousina 1939 - na bocích kapoty chybí štítky s nápisy Kapitän, pod reflektory má vůz přidané blinkry. Výrobce:
Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland

Opel Kapitän byl poprvé představen v roce 1939 na Berlínském autosalonu jako nový vůz vyšší střední třídy s celokovovou samonosnou karoserií. Stal se nástupcem předchozího typu Opel Super 6, se kterým měl shodný motor, jinak se ale zcela lišil.   celý článek

OPEL Olympia 1,3 litru - model 1935;

Opel Olympia v provedení Cabrio-Limousine 1935. Lehký střední vůz, představený v únoru roku 1935, který se stal nejen milníkem v historii firmy jako první vůz Opel, ale i v německém automobilovém průmyslu jako první osobní automobil s celokovovou samonosnou karoserií.

Výrobce:
Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland
  celý článek

OPEL Olympia 1,3 litru - model 1936

Opel Olympia v provedení Cabrio-Limousine 1936. Lehký střední vůz se samonosnou karoserií -
druhá, lehce vylepšená série z roku 1936.

Výrobce:
Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland
  celý článek

OPEL Olympia 1,3 litru - model 1937

Opel Olympia 1,3 model 1937. Motor: řadový čtyřválec SV

Vrtání: Ø 87,5 mm
Zdvih: 90 mm
Obsah: 1.288 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6
Výkon: 26 koní při 3.300 ot./min.

Písty: z lehké slitiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly

Karburátor: spádový, Opel (licence Carter)
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, nucené s vodní ...   celý článek

OPEL Olympia 1500 OHV

Opel Olympia 1500 OHV - tovární foto z únorového čísla časopisu Motor und Sport, vydaného k Berlínskému Autosalonu 1939. Malý osobní vůz se samonosnou karoserií a výkonným čtyřválcovým motorem 1500 ccm OHV.
Období výroby: 1938 - 1939.

Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo)   celý článek

OPEL P4

Opel P4 - Standard Limousine (Werkfoto Opel) Levný osobní (lidový) vůz klasické koncepce se čtyřválcovým motorem SV, vyráběný v období 1935 - 1937.


Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main, Deutschland (Německo)   celý článek

OPEL Super 6 1937-8

Osobní automobil vyšší střední třídy.

Výrobce:
ADAM OPEL Aktiengesellschaft, Rüsselsheim am Main   celý článek