|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: Svatební oznámení pro Libora Gýnu JAWA 350 ccm typ 361 SIDECARY - přehled výrobců ERA - sidecary OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
19.3.2024 Š - ŠKODA 420 P (Popular) Š - ŠKODA 420 Rapid Č - ČEZETA - skútr (prototypy a vývoj) |
|
PRAGA - sidecary
Velmi důkladně konstruované levostranné sidecary, vyráběné firmou
"Automobilka Praga", Českomoravská - Kolben - Daněk, Karlova 22, Praha VIII
Podvozek sidecarů Praga byl tvořen trojúhelníkovým rámem s ocelových trubek, pájených mosazí do lisovaných spojek. K motocyklům typu Praga BD 500 byl připojen dvěma kulovými klouby a pružnou vzpěrou, tvořenou listovým pérem. Kolo sidecaru bylo stejné, tudíž záměnné s koly motocyklu, bylo upevněné třemi šrouby, procházejícími středovým nábojem. Tvar karoserie sidecaru byl nepopiratelně "inspirován" americkým sidecarem Harley-Davidson; karoserie byla posazena na podélná listová péra, měla vstupní dvířka a na její zádi bylo upevněno kompletní rezervní kolo. Blatník byl připevněn k boku karoserie.
Sidecar byl lakován ve dvoubarevné kombinaci se zlatými linkami, odpovídající lakování motocyklu. |