|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 JAWA 350 ccm typ 361 FAVORIT - sidecary 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
15.3.2024 Ostatní - VCC Jindřichův Hradec - návrh plakety Č - ČEZETA - skútr (prototypy a vývoj) 13.3.2024 Š - ŠKODA Superb 640 |
|
PREMIER - dámská jízdní kola
Výrobce:
PREMIER akciová společnost pro výrobu jízdních kol a strojů Praha - Cheb. Dámské lidové cestovní kolo "PREMIER" Vzor 60.
Původně anglická firma, jejíž původ sahá až do roku 1875, kdy se pánové Hillmann, Herbert a Cooper domluvili na založení společnosti
Hillmann, Herbert & Cooper Ltd., Coventry. Výrobní náplní se stala jízdní kola a firma byla následně přejmenována na Premier Cycle Co., Ltd., Read Street, Coventry. Firma rychle expandovala a již roce 1910 založila sesterský podnik v německém Norimberku Premierwerke AG., Fahrrad & Maschinenfabrik Nürnberg, ten však byl po pouhých třech letech, těsně před vypuknutím první světové války, přesídlen do rakousko-uherského pohraničního Chebu (Eger), kde dostal jméno Premier Fahrrad & Maschinenfabriks AG., Eger. Tady se rozběhla sériová výroba jízdních kol a následně i motocyklů. Po vzniku samostatného Československa dostal podnik český název PREMIER akciová společnost pro výrobu jízdních kol a strojů Praha-Cheb. Výrobním programem byla hlavně jízdní kola, ve třicátých letech pak i výroba motocyklů dle původního anglického vzoru, která ale s nástupem dvoutaktních motocyklů v Evropě zanikla. |