JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


STEYR-PUCH Haflinger


Malý rakouský terénní automobil, vyráběný v období 1959 - 1974.

Výrobce:
STEYR-DAIMLER-PUCH A.G., Graz, Austria
V roce 1957 začala rakouská firma Steyr-Daimler-Puch A.G. vyrábět v upravené licenci populární italský Fiat 500. Místo původního řadového dvouválce ho ale osadila boxer-motorem vlastní konstrukce o objemu 493 ccm, který byl u následujících sérií zvýšen na 643 ccm.
Ve zhruba stejné době došlo k rozhodnutí připravit s použitím stejného motoru miniaturní terénní náklaďáček.
Prvotním záměrem bylo nabídnout tohle vozidlo spolkové rakouské armádě – traduje se, že k rozhodnutí postavit „něco takového“ došlo náhodou, když při předvádění motocyklů Puch armádě pronesl někdo z důstojníků, že malá čtyřkolka s vysokou průjezdností by byla do rakouských Alp lepší…
Vypracovat návrh dostala za úkol konstrukční kancelář, vedená diplomovaným inženýrem Erichem Ledvinkou, synem legendárního prof. ing. Hanse Ledwinky, působícího v meziválečných letech ve funkci šéfkonstruktéra kopřivnické Tatry.
Tudíž nikoho nemůže překvapit ani páteřová koncepce, tvořená centrální rourou s výkyvnými polonápravami, ani vzduchem chlazený, vzadu umístěný, dvouválcový boxer-motor…
Pokračování článku se připravuje...