JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


STOEWER typ R 140


R 140 zprava Osobní automobil s řadovým čtyřválcovým motorem a předním náhonem, vyráběný v letech 1932 - 1933 firmou
Stoewer Werke AG, vorm. Gebr. Stoewer, Stettin.
Stoewer - logo Motor: řadový čtyřválec SV

Vrtání: Ø 70 mm
Zdvih: 88 mm
Obsah: 1.354 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6,0
Výkon: 30 koní při 3.500 ot./min.

Písty: Nelson-Bohnalite z lehké slitiny
Hlava válců: litinová, snímatelná
Blok válců: ze šedé litiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Pohon vačkového hřídele: řetězem

Karburátor: vertikální Solex 26
Doprava paliva: samospádem
Chlazení: vodní, termosyfonové
Objem chadící vody: 10 litrů
Mazání: tlakové, oběžné, náplň 4 litry oleje
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: dynamobateriové Bosch 6V
Baterie: 6 V / 85 Ah
Dynamo: 6V / 90 W
Starter: Bosch 6V / 0,6 PS

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 3. a 4. rychlost synchronizovány
Převody: 1 - 4,45
2 - 2,72
3 - 1,59
4 - 1

Hnací náprava: přední
Převod přední nápravy: 1 : 5,4

Podvozek: diagonálně vyztužený rám z plechových profilů
Přední osa: dvě příčná listová péra nad sebou
Zadní osa: dvě příčná listová pera dole, jedno nahoře
Tlumiče pérování: hydraulické
Řízení: hřebenové se dvěma řídícími tyčemi
Nožní brzda: hydraulická, na všechna kola
Průměr bubnů: mm
Ruční brzda: mechanická, lanová na zadní kola
Mazání podvozku: tlakové centrální, pedálem

Kola: disková ocelová
Pneumatiky: 4,75 - 17

Rozvor zavřeného vozu: 2.750 mm
Rozvor Sport-Cabrioletu: 2.500 mm
Rozchod vpředu: 1.250 mm
Rozchod vzadu: 1.250 mm

Délka zavřeného vozu: 3.900 mm
Délka Sport-Cabrioletu: 3.700 mm
Šířka: 1.565 mm
Výška zavřeného vozu: 1.670 mm
Výška Sport-Cabrioletu: 1.400 mm
Váha zavřeného vozu: 950 kg
Nejvyšší rychlost zavřeného vozu: 85 km/hod.
Nejvyšší rychlost sportovního vozu: 105 km/hod.
Spotřeba: 10 l / 100 km
Öbsah nádrže: 33 litrů (v motorovém prostoru)

Stoewer R 140 zadní osa
Původní typ s motorem 1,4 litru (přesně 1.354 ccm) byl v roce 1932 vyroben v počtu 220 kusů, v následujícím roce 1933 pak v počtu 880 kusů.
Celkem tedy v 1.100 exemplářích.

V roce 1933 byl jeho motor upraven, dostal větší vrtání i zdvih, takže se obsah zvýšil na 1,5 litru (přesně 1.466 ccm), přičemž je zajímavé, že v technických pramenech z té doby výkon zůstává na stejné hodnotě 30 koní. V tomto provedení se vůz vyráběl pod původním označením R 140 v letech 1933 a 1934.

Stoewer R 140 Cabrio Stoewer R 140 v provedení Cabriolet z roku 1933 - vůz měl díky uspořádání přední náprava-převodovka-motor nápadně dlouhou kapotu (podobně jako vozy Aero 30), což mu dodávalo elegantní a sportovní vzhled. Tomu ale jeho skutečný výkon zdaleka neodpovídal, maximální rychlost byla 85 km/hod.
Stoewer R 140 Cabrio 1933 s nataženou střechou
Stoewer R 140 čtyřdvéřová karoserie bez sloupku - detail.