|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ZETOR 15 - traktor 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka" Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c TAP - sidecary Tlustoš Kbely OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
15.3.2024 Ostatní - VCC Jindřichův Hradec - návrh plakety Č - ČEZETA - skútr (prototypy a vývoj) 13.3.2024 Š - ŠKODA Superb 640 |
|
SPARTA - scooter
Lehký skútrový moped-motocykl s motorem Villiers 100 ccm, nabízený holandskou firmou
SPARTA RIJWIELEN- EN MOTORENFABRIEK N.V. - Apeldoorn - Holland
Technické údaje:
Motor: Villiers 100 Jednoválcový tříkanálový dvoutakt v bloku s dvoustupňovou převodovkou Vrtání: Ø mm Zdvih: mm Obsah: 98 ccm Kompresní poměr: Maximální výkon: Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Zapalování: setrvačníkové dynamomagneto 6 V/ 30W Spojka: 5-lamelová, v olejové lázni, se samočinným vypínáním při řazení Primární převod: řetězem v olejové lázni Převodový poměr: 22 : 45 (počty zubů) Převodovka: dvourychlostní Primární převod: Sekundární převod: řetězem Kola: 19“ drátová (36 drátů v kole) Ráfky: 2,25 x 19 Pneu: 2,50 – 19 19 x 2,50) Objem nádrže: 5,5 l , benzínový kohout s rezervou Brzdy: mechanické čelisťové, půlbubnové Parametry: Největší délka: Šířka (přes řidítka): Výška: Rozvor: Vlastní váha (bez paliva): Spotřeba: Max. rychlost:
Pohled na řidítka a ovládací prvky skútru. Tachometr s počítačem ujetých kilometrů byl jediným kontrolním přístrojem.
Chromovaný nosič příručního zavazadla, umístěný mezi koleny jezdce, nepatřil ke standardnímu vybavení. Dodával se pouze za příplatek.
Držáky postranních kufrů rovněž nebyly standardní výbavou, i ty se dodávaly za příplatek.
A kufry v padesátých letech nebyly speciální, motocyklové, používaly se běžné cestovní.
Prospekt skútrového mopedu Sparta, přivezený v roce 1956 vývojovými techniky podniku Motor-Jikov v době, kdy se připravovala výroba československých mopedů Stadion.
|