|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2004 - Renovace vojenského soutěžního "péráka"
Poslední aktualizace:
15.3.2024 Ostatní - VCC Jindřichův Hradec - návrh plakety Č - ČEZETA - skútr (prototypy a vývoj) 13.3.2024 Š - ŠKODA Superb 640 |
|
STANDARD "8"
Malý britský čtyřmístný čtyřdvéřový automobil z let 1954-56.
Výrobce: The Standard Motor Company Limited, Coventry, England
Technické údaje:
Motor: řadový čtyřválec OHV Vrtání: Ø 58 mm Zdvih: 76 mm Obsah: 803 ccm Kompresní stupeň: 1 : 7,25 Výkon: 26,5 ks při 4.500 ot./min. Kroutící moment: 6,5 mkg při 2.800 ot./min. Daňový výkon: 4,09 HP Písty: z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny Hlava válců: snímací, ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Ventilový rozvod: OHV Pohon vačkového hřídele: řetězem Karburátor: spádový Solex Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou A.C. Chlazení: vodní, nucené, s pumpou a termostatem Obsah chladiče: 4 litry Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 4 litry Olejový filtr: obtokový, Purolator Zapalování: Lucas, 12 Volt, bateriové Rozdělovač: s kombinovanou odstředivou a podtlakovou regulací předstihu Baterie: 12V, v motorovém prostoru Spojka: jednolamelová suchá Borg & Beck, Ø 165 mm, hydraulicky vypínaná Převodovka: 4-rychlostní, v bloku s motorem, se synchronizací 2., 3., 4.stupně Převody (celkové): 1.stupeň - 1 : 20,820 2.stupeň - 1 : 11,99 3.stupeň - 1 : 7,088 4.stupeň - 1 : 4,875 zpátečka - 1 : 20,820 Přenos síly na zadní nápravu: kardanem s jehlovými křížovými klouby Rozvodovka: s hypoidním ozubením Karoserie: samonosná, celoocelová Zadní náprava: pevná Zadní pérování: podélnými listovými pérey s pákovými hydraulickými tlumiči Přední náprava: dělená Přední pérování: spirálovými pružinami s teleskopickými tlumiči Řízení: Burmann, šroubem a maticí, volant vpravo Nožní brzda: hydraulická Girling, účinkující na všechna kola Ruční brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na zadní kola Rozvor: 2 134 mm Rozchod vpředu: 1 232 mm Rozchod vzadu: 1 232 mm Délka vozu: 3 607 mm Šířka: 1 473 mm Výška: 1 524 mm Nejmenší průměr otáčení: 9,8 m Váha vozu: 710 kg Nejvyšší rychlost: 100 km / hod. Spotřeba na 100 km: 6 l Objem nádrže: 32 litrů, v zádi vozu
Minimalizovaná palubní deska obsahovala jediný sdružený přístroj:
tachometr s počítačem kilometrů, vestavěným benzinoměrem a dvěma kontrolkami (tlak oleje a dobíjení). Bakelitový přepínač s kontrolkou blinkrů, připevněný dvěma šroubky navrch palubní desky, působil velmi archaickým dojmem.
Motor vozu Standard "8" byl řadový čtyřválec s rozvodem OHV, vybavený vodní pumpou s termostatem, vyměnitelným obtokovým olejovým filtrem Purolator a rozdělovačem Lucas s kombinovanou odstředivou a podtlakovou regulací předstihu.
|