|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 AERO - MINOR STADION závodní silniční - 1960 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2010 - Renovace motoru A.K.D.
Poslední aktualizace:
1.12.2024 S - STADION S 1 S - STADION S 2 29.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
ČEZETA - skútr typ 502Dvoumístný skútr se samonosnou karoserií. Výrobce: České závody motocyklové, n.p., Strakonice
Technické údaje 502-00:
Motor: dvoutaktní jednoválec v bloku s převodovkou Typ: 502-00 (jednovýfuk) Počet válců: 1 Vrtání: Ø 58 mm Zdvih: 65 mm Objem válců: 171,7 ccm Maximální výkon: 9,5 ks při 4.750 ot./min. Kompresní poměr: 1 : 7,3 Max. kroutící moment: 1,27 kgm při 4.000 ot./min. Počet hlavních ložisek: 3, kuličková 6304 Ojniční ložisko: válečkové Hlava válce: hliníková, slitina ČSN 42 4330 Válec: ze šedé litiny, ČSN 42 2424 Chlazení: vzduchem, nucené větrákem Zapalování: bateriové PAL 12 V s dynamospouštěčem Baterie: dvě, 6V/12 Ah Startovací! spojené do série (pod sedlem) Ukostření: kladný (+) pól Dynamospouštěč: PAL 12V/90 W Předstih: 3,5 mm před HÚ Svíčka: PAL 14/240 Mazání: směsí oleje a benzínu v poměru 1 : 20 Karburátor: Jikov 2924 S 11 (Ø příruby 24 mm) monoblok Spojka: vícelamelová, obložená korkem, v olejové lázni Primární převod: řetězem 3/8"x 3/8", 54 článků, běžícím v olejové lázni Převodový poměr: 40 : 21 zubů Převodovka: v bloku s motorem Počet rychlostí: 4 Převody: 1 – 1 : 15,76 2 – 1 : 8,80 3 – 1 : 6,36 4 – 1 : 5,08 Řazení: nožní, dvojzvratným pedálem po levé straně, se samočinným vypínáním spojky Sekundární převod: zapouzdřeným válečkovým řetězem 1/2 x 5/16", 99+1 článek Převodový poměr: 1 : 1,294 Rám: bezrámová konstrukce - samonosná karoserie z ocelového plechu Pérování vpředu: tlačenou kývačkou s dvojicí teleskopů s hydraulickým tlumením Zdvih předního pérování: 100 mm Náplň tlumičů: 50 ccm hydraulického oleje Pérování vzadu: kyvnou vidlicí s dvojicí teleskopů s hydraulickým tlumením Zdvih zadního pérování: 100 mm Náplň tlumičů: 50 ccm hydraulického oleje Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční páčkou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem od nožního pedálu na pravé straně Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm Šířka obložení: 35 mm Kola: 12", vzájemně vyměnitelná Ráfky: 2,15 B x 12" dělené, upevněné šrouby k pětiramenné hvězdici náboje kola Pneumatiky: 3,25 – 12 s duší Délka: 2.000 mm Šířka: 685 mm (přes řidítka) Výška: 1.020 mm (bez plexiskla) Rozvor: 1.345 mm Světlost: 130 mm Výška sedla: mm Váha bez paliva: 142 kg Pohotovostní váha: 150 kg Povolené zatížení: 150 kg Celková váha: 300 kg Objem nádrže: 12 litrů Náplň oleje v převodovce: Spotřeba na 100 km: 3,3 litru (při rychlosti 55 km/hod.) Nejvyšší rychlost: 83 km/hod. Stoupavost s plným zatížením: 38%
1963
List s vyobrazením, základními technickými údaji a popisem skútru Čezeta typ 502-00 z katalogu Motocykly a jízdní kola Sdružení národních podniků Strakonice, vydaného v prvním čtvrtletí roku 1963.
1961
Čezeta 502 v běžném provozu, tady s dokoupeným ochranným potahem sedla a držáky rezervního kola na snímku pořízeném v Liberci před hotelem "Zlatý lev" - foto Hošťálek. |