|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 MANET 90 - 1949 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích ERA - sidecary |
|
ČZ 250 Tourist
Cestovní motocykl vyráběný od roku 1936.
Byl uvažován pro možnost připojení sidecaru lehčí konstrukce. Výrobce: Česká zbrojovka a.s., Strakonice Motocykl s označením "Tourist" byl poprvé představen veřejnosti na Pražském jarním veletrhu 1936, přičemž byl předtím, na samém začátku roku, nasazen továrnou v Zimní soutěži 1936. Měl motor pružně uložený v gumě a bateriové zapalování. K jeho výbavě patřila kompletní elektrická výzbroj od firmy Bosch, zahrnující reflektor s malým bubínkovým tachometrem Veigel, elektrickou koncovou lampičku a elektrickou houkačku. Systém zásobovalo setrvačníkové dynamo Bosch 6V/45W uložené pod plechovým krytem na levém konci klikového hřídele, regulátor byl v kruhovém pouzdře pod sedlem a po pravé straně byla pod rámem uchycena zapalovací cívka Bosch.
Technické údaje ČZ 250 Tourist
Motor: jednoválcový dvoutakt v bloku s převodovou skříní Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 75 mm Obsah: 249 ccm Kompresní poměr: 1 : 6 Výkon: 8 ks při 3.800 ot./min. Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Graetzin Ke 22s Zapalování: Bosch dynamobateriové 6V/45W s přerušovačem a zapalovací cívkou Svíčka: Brita 6 Předstih: Baterie: 6V , ukostřen záporný (-) pól Primární převod: čelními koly v olejové lázni Spojka: vícelamelová, korková, v olejové lázni Převodovka: 3-stupňová, s ručním (na přání nožním) řazením Převody: 1. rychlost - 1 : 15,69 2. rychlost - 1 : 8,72 3. rychlost - 1 . 6,10 Sekundární převod: válečkovým řetězem Podvozek: Rám: dvojitý uzavřený, nýtovaný a šroubovaný z lisovaných profilů Přední vidlice: paralelogramová lisovaná s centrálním spirálovým pérem Tlumič řízení: třecí, ručně stavitelný Tlumič pérování: třecí, ručně stavitelný Sedlo: koženkové, vpředu na pružném závěsu, vzadu podepřené spirálovými péry Výška sedla: 725 mm Kola: drátová 19"palcová Ráfky rozměr: Pneu přední: 3,50 - 19 Pneu zadní: 3,50 - 19 Brzdy: mechanické čelisťové, průměr bubnu Ø 150 mm, Obsah benzinové nádrže: 13,5 litru Parametry: Délka: 2.150 mm Šířka: 720 mm (přes řidítka) Výška: 1.000 mm Rozvor: 1.400 mm Světlost: Váha stroje: 135 kg Spotřeba: 4,5 l / 100 km Max. rychlost: 85 km/hod. Cena prvních strojů v roce 1936 byla 5.950,- Kč |