![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) Svatební oznámení pro Libora Gýnu JAWA 350 ccm typ 361 JAWA 500 OHC - typ 15 (šnek) TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
12.2.2025 B - BMW 315/1 - Sport 8.2.2025 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 |
|
ČZ 125 AVýrobce: Česká zbrojovka n.p., Strakonice
Strakonická zbrojovka, teď už národní podnik, představila v poválečném roce 1946 sloganem
"Motocykl ČZ 125 - stroj, na který jste se těšili!" svůj historicky první motocykl čtvrtlitrové obsahové třídy. Jeho motor byl odvozen od předválečného motoru ČZ 100 (model "Holanďan" bez pedálů), který se montoval do motorových kol. Se zvětšeným obsahem, dvěma výfuky a kompresí 1 : 5,6 dával výkon slušných 6 koní. To už stačilo nejen na rychlost přes sedmdesát kilometrů v hodině, ale (po montáži tandemového sedla na nosič a přetypování) i na spolehlivý provoz ve dvou, přesto, že továrna ho původně uvažovala jen jako stroj jednosedadlový. Tento stroj na dlouhá léta odstartoval éru, v níž mělo být strakonické továrně dovoleno vyrábět pouze stroje od 125 ccm do 175 ccm...
Technické údaje:
Motor: jednoválcový dvoutaktní, v bloku s převodovkou Píst: z lehké slitiny Vrtání: ø 54 mm Zdvih: 54 mm Obsah: 124 ccm Kompresní poměr: 1 : 5,6 Výkon: 6 ks při 4.800 ot.min. Mazání: směsí 1 : 25 Ojniční ložisko: válečkové Karburátor: nejdříve Graetzin, později Jikov Velešín Elektrická výzbroj: setrvačníkové zapalování nejdříve Bosch, později ČZ Svíčka: Bosch W 225 T 1 Reflektor: ø 105 mm se žárovkou 6V Bilux 15/15 W Primární převod: čelními ozubenými koly v olejové lázni Spojka: třílamelová s korkovým obložením, v olejové lázni Převodovka: třístupňová, v bloku s motorem Převody: 1.rychlost - 20,6 : 1 2.rychlost - 10,6 : 1 3.rychlost - 7,9 : 1 Řazení: ruční, v kulise na pravé straně nádrže Přenos síly na zadní kolo: řetězem Převod: Kryt řetězu: plechový otevřený Rám: jednoduchý trubkový, svařovaný, dole uzavřený Přední vidlice: lisovaná paralelogramová, s centrálním pérem a třecím tlumičem pérování Zdvih předního pérování: 148 mm Sedlo: kyvné, vpředu pérované listovým závěsem, vzadu dvojicí spirálových per Tandemové sedlo: pouze na přání Kola: 19” drátová Pneumatiky: 2,50 – 19 nízkotlaké s drátem v patce Brzdy: čelisťové, půlbubnové, ø 125 mm Parametry: Rozvor: 1 220 mm Délka: 1 985 mm Šířka: 720 mm Výška: 900 mm Výška sedla: 700 mm Světlost: 110 mm Pohotovostní váha: 65 kg Objem nádrže: 7,5 litrů Spotřeba: 2,3 litru / 100 km Max. rychlost: 75 km/hod. |