![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION závodní silniční - 1960 ZETOR 25 - traktor 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO Č - ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná) |
|
ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná)
z archivu Jihočeského motocyklového musea
Technické údaje ČZ 125c (ČZ 150):
Typ: ČZ 125/3-C 51 ZP (ČZ 150/3-C 51 ZP) Motor: jednoválcový dvoutakt v bloku s třístupňovou převodovkou Vrtání: Ø 52 mm (Ø 57 mm) Zdvih: 58 mm (58 mm) Obsah: 123,2 ccm (148 ccm) Kompresní poměr: 1 : 7 (1 : 6,9) Maximální výkon: 5 ks při 4.500 ot./min. (6 ks) při 4.500 ot./min. Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Jikov 2918 HC se vzduchovou přívěrou sytiče Elektrická výzbroj: Setrvačníkové magneto Pal 6 V s osvětlovacím vinutím 25W Na přání: baterie a elektrická houkačka Spojka: vícelamelová, v olejové lázni primárního převodu Třecí lamely: ferodové Primární převod: řetězem ČZ Favorit 3/8" x 3/8" (50 článků) v olejové lázni Převodový poměr: 15 : 40 zubů Převodovka: třírychlostní, kola ve stálém záběru Řazení: nožní, vlevo 1. rychlost - 1 : 20,26 2. rychlost - 1 : 9,54 3. rychlost - 1 : 6,87 Sekundární převod: řetězem Favorit 1/2" x 5/16" (110 článků) Převodový poměr: 17 : 44 zubů, nebo 18 : 44 zubů dle použitého pastorku Horské (export) provedení: 17 : 60 zubů (celkový převod 1 : 3,529) Rám: trubkový, jednoduchý uzavřený Přední vidlice: teleskopická, netlumená Zadní pérování: dvojice kluzáku Jawa Brzda vpředu: čelisťová půlbubnová, Ø 125 mm Brzda vzadu: čelisťová půlbubnová, Ø 125 mm Kola: 19"palcová, 36-drátová Pneu vpředu: 2,75 - 19" Pneu vzadu: 2,75 - 19" Parametry: Délka: 1.960 mm Šířka: 680 mm Výška: 980 mm Vlastní váha: 90 kg Dovolené zatížení: 150 kg Celková přípustná váha: 240 kg Objem nádrže: 12 l Spotřeba: 2,5 l / 100 km Max. rychlost: 80 km/hod. (85 km/hod.) V době výroby motocyklů ČZ 125c a ČZ 150c se na nové stroje montovaly pneumatiky Barum rozměru 2,75 - 19 s dezénem M4. Barum doporučoval huštění: Vpředu: 1,5 atp Vzadu sólo: 1,75 atp Vzadu se spolujezdcem: 1,9 atp Barum doporučoval huštění: Vpředu: 1,5 atp Vzadu sólo: 1,75 atp Vzadu se spolujezdcem: 1,9 atp
Mimořádně zajímavou epizodou byl prototyp motocyklu ČZ 150 c, který měl válec motoru s vyústěním pouze pro jeden výfuk. Byl to pokus o levnější výrobu, avšak do sériové produkce nakonec nebyl schválen a to z estetických důvodů. Vedení továrny připadalo, že stroj s jedním výfukem je nesymetrický a nebude se zákazníkům líbit.
Stroj je majetkem soukromého sběratele, který jej na nějakou dobu zapůjčil do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Galerie dobových fotografií
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Všimněte si oblečení - nikdo z jezdců samozřejmě nemá přilbu, v té době ještě nebylo uzákoněno její používání a nikdo ji u nás nevyráběl. Dokonce nemá nikdo z jezdců ani brýle... Tři krepovým papírem ozdobené ČZ 125c lidového provedení ("kominíček") s pojízdným transparentem závodní učňovské školy při prvomájovém průvodu v roce 1954. |