![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 STADION S 11 - 1961 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP ZETOR 25 - traktor DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
14.2.2025 Š - ŠKODA 420 Rapid 13.2.2025 Š - ŠKODA Sagitta - prototyp 1937 Š - ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích |
|
MANET S 100 - skútrVýrobce: Považské Strojárne n.p., Považská Bystrica, Slovensko Skútr Manet S 100 je jednostopé vozidlo určené pro dopravu jedné nebo dvou osob. Rám stroje je otevřený, z profilové trubky. Vyhovuje zejména ženám. K této přednosti přistupuje dokonalé krytí jezdce a velmi dobré pérování kyvnými vidlicemi. To vše činí jízdu pohodlnou, čistou a bezpečnou. Celkovou eleganci skútru Manet S 100 doplňuje pastelové dvojbarevné provedení různých kombinací. Stříkané jsou v kombinacích tyrkysově zelené se šedou, rumělkovo červené se šedou, pařížské modré se šedou, nebo je celé provedení v barvě višňově červené. je kompaktní dvoudobý jednoválec monoblokové konstrukce (vcelku s převodovkou), nuceně chlazený větrákem.
Technické údaje motoru Manet S 100:
Počet válců: 1 Vrtání: Ø 50 mm Zdvih: 50 mm Objem válce: 98,1 ccm Vyplachování: vratné Výkon: 5 ks při 5.500 ot./min. Kompresní poměr: 1 : 7,8 Max. kroutící moment: 0,7 kgm při 4.000 ot./min. Počet hlavních ložisek: 3 (kuličková) Ojniční ložisko: válečkové Hlava válce: hliníková, snímací Válec: hliníkový s vložkou ze šedé litiny Chlazení: vzduchem, nucené ventilátorem na pravém konci klik. hřídele Zapalování: PAL dynamoakumulátorové Svíčka: PAL 14/225 Dynamostarter: PAL 12V Předstih: 3,5 mm před HÚ Svíčka: PAL 14/240 Mazání: směsí oleje a benzínu v poměru 1 : 20 Karburátor: Jikov 2918 HZ nebo 2918 S-12 Difuzér: Ø 18 mm Specifická spotřeba paliva: 400g / ks / hod. Spojka: 4-lamelová, v olejové lázni Primární převod: řetězem 3/8"x 3/8", 44 článků, běžícím v olejové lázni Převodový poměr: 1 : 2,571 Váha motoru: 24 kg Délka: 400 mm Výška: 340 mm šířka: 260 mm Ovládací prvky zleva: Tlačítko starteru, páčka přepínače blinkrů, třípolohová spínací skříňka (ještě provedení podle Bosch), kontrolka nabíjení. Tento prototyp zatím ještě neměl na palubní desce táhlo sytiče karburátoru. prvního provedení skútru Manet S 100, vydaný podnikem zahraničního obchodu PZO Motokov v roce 1959. Firemní razítko n.p. Motor Jikov České Budějovice na zadní straně dokumentuje, že vývojová oddělení fabrik sledovala i to, co se dělo u konkurence. vydaný pro americká prodejní zastoupení jednak v New Yorku, jednak v Los Angeles.
Technické údaje prvního provedení Manet S 100:
Motor: dvoutaktní jednoválec v bloku s převodovkou Počet válců: 1 Vrtání: Ø 50 mm Zdvih: 50 mm Objem válce: 98,1 ccm Výkon: 5 ks při 5.500 ot./min. Kompresní poměr: 1 : 7,8 Max. kroutící moment: Počet hlavních ložisek: Ojniční ložisko: válečkové Hlava válce: hliníková, slitina ČSN 42 4330 Válec: ze šedé litiny, ČSN 42 2424 Chlazení: vzduchem, nucené ventilátorem Zapalování: bateriové PAL 12 V - 300/60 W Baterie: 2ks 6V/12 Ah startérové, spojené do série Dynamostarter: PAL 12V Předstih: 3,5 mm před HÚ Svíčka: PAL 14/240 Mazání: směsí oleje a benzínu v poměru 1 : 20 Karburátor: Jikov 2924 M 13 Monoblok Spojka: 4-lamelová, v olejové lázni Primární převod: řetězem 3/8"x 3/8", 44 článků, běžícím v olejové lázni Převodový poměr: 1 : 2,571 Převodovka: v bloku s motorem Počet rychlostí: 4 Převody: 1 – 1 : 3,3 2 – 1 : 1,866 3 – 1 : 1,388 4 – 1 : 1,047 Řazení: nožní, dvojzvratným pedálem po levé straně Sekundární převod: zakrytým válečkovým řetězem 12,7 x 5,2 (1/2 x 5/16") 83+1 článek Převodový poměr: 1 : 2,714 Rám: otevřený (dámský), z profilové trubky Přední vidlice: tlačená kývačka s centrálním pérem a hydraulickým tlumičem Zdvih předního pérování: 120 mm Zadní vidlice: kyvná, tlumená vlevo umístěným hydraulickým tlumičem Pérování vzadu: dvěma spirálovými pery Zdvih zadního pérování: 90 mm Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem od nožního pedálu na pravé straně Brdové bubny: plnobábojové hliníkové se zalitou třecí plochou Ø 150 mm Šířka obložení: 25 mm Kola: 14", vzájemně vyměnitelná Ráfky: 14" ocelové Pneumatiky: 3,00 - 14 s duší (2,75 – 14 s duší udával Katalog čsl. mot. vozidel Ministerstva všeob. strojírenství 1960) Huštění vpředu: atp Huštění vzadu sólo: atp Huštění vzadu se spolujezdcem: atp Rozvor: 1.340 mm Délka: 1.960 mm Šířka: 585 mm Výška: 965 mm (bez plexiskla) Výška: 1400 mm (s plexisklem) Světlost: 110 mm Sedlo: odklopné dvojsedlo s pěnovou vložkou Výška sedla: 745 mm Vlastní (suchá) váha: 100 kg Pohotovostní váha: 110 kg Povolené zatížení: 150 kg Objem nádrže: 12 litrů Náplň oleje v motoru: l Spotřeba základní při 50 km/hod.: 2,7 litru / 100 km Spotřeba průměrná: 2,9 litru / 100 km Nejvyšší rychlost: 70 km/hod. Stoupavost s plným zatížením: 30% |