JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


MATFORD V-8

Luxusní francouzský vůz, stavěný podle vzoru Ford V8.

Matford titul
Logo Matford
Motor typ 72 Motor typ 72:

vidlicový osmiválec SV v jediném bloku, úhel válců 90°

Vrtání: Ø 66 mm
Zdvih: 81,2 mm
Obsah: 2.200 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6
Výkon na brzdě: 65 koní

Písty: ze speciální lehké slitiny
Karburátor: jeden, spádový dvojitý
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované pumpou
Objem chadící vody: 9 litrů
Mazání: tlakové, oběžné s náplní ve vaně motoru
Olejové čerpadlo: zubové

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, 2. a 3. rychlost synchronizovány
Motor typ 76 Motor typ 76:

vidlicový osmiválec SV v jediném bloku, úhel válců 90°
Vrtání: Ø 77,7 mm
Zdvih: 95,2 mm
Obsah: 3.611 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6
Výkon na brzdě: 90 koní při 3.800 ot./min.

Písty: ze speciální lehké slitiny
Karburátor: jeden, spádový dvojitý
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované pumpou
Objem chadící vody: 9 litrů
Mazání: tlakové, oběžné s náplní ve vaně motoru
Olejové čerpadlo: zubové

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, 2. a 3. rychlost synchronizovány
Titulní stránka prospektu.
Celá přední partie vozu vycházela stylisticky z původní americké předlohy.
Zadní partie se u jednotlivých modelů lišila. Toto provedení mělo rezervní kolo uvnitř kufru a koncová lampa byla jediná, uprostřed vozu. Byla zároveň i brzdovým světlem.
Zpracováno s použitím archivních materiálů Jihočeského motocyklového musea a materiálů zapůjčených ze soukromé sbírky Emila Nachlingera.