![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 22 - 1962 (exportní) AERO - MINOR PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953 TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
16.4.2025 Tiskové zprávy - 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH - 2013 14.4.2025 Tiskové zprávy - Zemřela Jaroslava BRUTAROVÁ Ostatní - Rudolfinum - Zbraslav 2025 - plaketa |
|
ŠKODA 1102 osobní vozyFacelifting spočíval v nové masce s výraznějšími širšímy žebry, masivnějších náraznících a v novém způsobu řazení, pákou pod volantem. Výrobce: AZNP, Mladá Boleslav bylo hlavní změnou typu 1102. U škodovky bylo použito poprvé (na této tovární schematické kresbě ještě s volantem typu 1101). Škodovácké řešení bylo originální a velmi elegantní. Tím, že bylo použito souosého sloupku volantu, vyčnívala z něj pouze štíhlá chromovaná páčka, na rozdíl od konkurenčních řešení (Poběda, Volga a pod.), kde byla obvykle vedle volantového sloupku ještě další masivní hřídel včetně nevzhledných úchytů.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vůz Škoda 1102 byl v základním provedení dvoudvéřový.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V menší míře se vůz vyráběl i ve čtyřdvéřovém provedení. Tyto čtyřdvéřové vozy (v černé barvě) velmi často používala STB.
Propagační snímek čtyřdéřového vozu, pořízený u rybníka Branžež a tentýž vůz, následně fotografovaný nedaleko Sobotky, v pozadí se zámkem Humprecht.
Propagační snímek pořízený u Jizery a další na pozadí hradu Trosky.
Čtyřdvéřové vozy, zejména v černém lakování, byly v letech své výroby sice elegantní, ale mezi veřejností značně neoblíbené, protože v nich téměř výhradně jezdila Státní tajná bezpečnost. Což mohu osobně potvrdit, v Liberci také (pozn. autora stránek). Černobílá reklamní kresba s motivem čtyřdvéřového Tudoru 1102 a Tatraplanu, jejímž autorem byl vynikající český průmyslový výtvarník František Kardaus, pracující převážně pro tatrovku (podílel se i na úpravách Tatraplanu, Tatry 87 i Tatry 603). -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nejatraktivnějším typem ale byl Roadster-kabriolet 2+2
Pro českého zákazníka byl však prakticky nedostupný, převážná většina těchto vozů šla na export.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FOTOGALERIE: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Škoda 1102 Stanislava Kudry z Plzně (z archivu manželů Smetanových z Českých Budějovic).
Čtyřdvéřový vůz Škoda 1102 sběratele z Veteran Car Clubu České Budějovice při testaci.
Nepůvodním doplňkem, vyžadovaným pozdějšími předpisy, jsou oranžové blinkry, přidané v předních blatnících a vzadu na bocích kufru. |