|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 ČZ 150 c - 1951 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
19.3.2024 Š - ŠKODA 420 P (Popular) Š - ŠKODA 420 Rapid Č - ČEZETA - skútr (prototypy a vývoj) |
|
ARDIE typ 500 ccm SV (1929)
Z lístkovnice časopisu Svět Motorů.
Stroj E. Liebsta z někdejší DDR, vyfotografovaný při "Jízdě do vrchu Vavřinec", pořádané VCC Domažlice.
Fotografie byla následně uveřejněna v lístkovnici Světa motorů a ing. Ivan Dvořáček k ní napsal následující komentář:
Výrobce:
Ardie-Werk AG., Nürnberg, Německo. Až do roku 1925 vyráběla firma Ardie motocykly s dvoudobými jednoválci zdvihových objemů 305 a 348 ccm, které zkonstruoval zakladatel firmy Arno Dietrich. Potom začala továrna používat do svých strojů anglické motory JAP 246 až 996 ccm, později i německé motory Bark a Küchen. Ve třicátých letech vyráběla Ardie již motory vlastní konstrukce, dvoudobé i čtyřdobé. Stroj na snímku zrestauroval E. Liebst z NDR, který s ním přijel na jízdu historických vozidel do vrchu Vavřinec v Domažlicích. Jednoválec SV s nesnímatelnou hlavou, zdvihový objem 488 ccm (85,5 x 85 mm), největší výkon 7,4 kW/3 400 ot./min. Magnetové zapalování, karburátor Binks, třístupňová převodovka Burman. Jednoduchý otevřený trubkový rám, přední vidlice Webb s třecím tlumičem pérování. Hmotnost 125 kg Největší rychlost 90 km/hod. Spotřeba paliva 3 l / 100 km |