JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


AERO 30 - dodávka model 1939


dodavka_Motor_revue423_1941
Dodávkový automobil na standardním podvozku Aero 30, vyráběný od roku 1939.
Výrobce:
Aero, továrna letadel, Dr. Kabeš, Praha IX. - Vysočany
Inzerát na dodávkový automobil Aero 30, který vyšel v časopisu Motor revue v roce 1940.
Pohled do otevřeného nákladového prostoru - "americkou retuší" upravená fotografie od atelieru Hofrajtr-Dittrich (HD), Praha VII, Přístavní 428.

Z archivu Jaroslavy Brutarové.
Aero 30 Karla Hošťálka z Liberce Aero 30 z roku asi 1940.
Původně dodávka, v poválečných letech, kdy živnostníci byli u nás zrušeni, předělaná na osobní vůz (STW). Předělávka spočívala v namontování druhé řady sedadel a vestavění dvojice pevných oken do boků karoserie.
Tento vůz koupil v pozdních padesátých letech houslista Karel Hošťálek (otec autora těchto strránek) v Liberci, s tím, že se z něj stane rodinné vozidlo.
Vůz byl ve značně špatném stavu, takže to znamenalo udělat generálku. Toho se ujal všeuměl pan Pačes (jinak strojvůdce ČSD), který kompletně rozebral a opravil motor s převodovkou a za pomoci dalšího kamaráda klempíře vyvařil některá místa karoserie. Karel Hošťálek mu přitom pomáhal, hlavně při opravě výdřevy, což uměl, neboť byl synem truhláře a byl v oboru prakticky vyučen.
Snímek je z rodinného výletuna chatu do Bedřichova v Jizerských horách v roce asi 1958. Aerovka měla už novou tmavě zelenou barvu a blinkry, vpředu s bílými a vzadu s tmavě červenými skly.
Výše popsaná Aerovka Karla Hošťálka před garáží v Liberci, kdy už měla novou libereckou poznávací značku - cca v roce 1961.
Aero 30 dodávka - fotografie pořízená těsně po měnové reformě v padesátých letech na dvoře někdejšího hostince v Dlouhé Lhotě u Mladé Boleslavi.