JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
8.10.2024
R - RENAULT 4CV
Auta - RENAULT 4CV - 1955
7.10.2024
B - BRUTAROVÁ Jaroslava

AUSTIN 10


Austin 10 Čtyřsedadlový čtyřdvéřový osobní vůz.

Výrobce:
The Austin Motor Company Ltd., Longbridge Works, Birmingham, England
Prospekt Eight & Ten Velmi elegantně působící titulní stránka barevného prospektu, společného pro čtyřdvéřové salonní vozy Austin typ 8 (Eight) a Austin typ 10 (Ten).
Technické údaje:

Motor: řadový čtyřválec SV

Vrtání: Ø 63,5 mm (2,235 in.)
Zdvih: 89 mm (3,5 in.)
Obsah: 1.125 ccm (68,7cu.i.)
Kompresní stupeň: 1 : 6,25 (Sport limousine 1 : 7,25)
Výkon: 30 koní při 4.000 ot./min.
Daňové koně: 9.996 h.p.

Písty: z lehké málo roztažné slitiny, s anodisovaným povrchem
Blok válců: ze šedé litiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Pohon vačkového hřídele: dvojitým Duplex řetězem

Karburátor: spádový Zenith Downdraft
Doprava paliva: membránovou pumpou AC
Chlazení: vodní, thermosyfonové, podporované dvoulistým větrákem na hřídeli dynama
Obsah chladiče: 11,2 litru
Mazání: tlakové, oběžné s externím filtrem
Olejová náplň: 3,9 litru
Olejové čerpadlo: zubové
Uložení motoru: tříbodové, v gumových silentblocích
Zapalování: bateriové s cívkou a rozdělovačem s podtlakovým řízením předstihu
Baterie: 12 V
Dynamo: 12 V, uložené na hlavě válců a poháněné klínovým řemenem od klikového hřídele
Spínací skříňka: kombinovaná se zámkem řízení
Přepínání světel: nožním přepínačem

Spojka: suchá, jednolamelová s pružnou lamelou Borg & Beck
Převodovka: čtyřrychlostní, sešroubovaná s motorem, 2., 3. a 4. rychlost synchronizovány
Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu
Celkové převody od motoru na zadní kola: 1.rychlost - 1:21,82
2.rychlost - 1:13,22
3.rychlost - 1:8,31
4.rychlost - 1:1
zpátečka - 1:28,1
Přenos síly na hnací nápravu: kardanovým hřídelem s křížovými jehlovými klouby
Hnací náprava: zadní, typu Banjo se spirálovým ozubením

Rám: podlahová plošina s obvodovými lisovanými nosníky tvaru U
Karoserie: celoocelová, čtyřdvéřová, sešroubovaná s podlahovou plošinou
Skla: bezpečnostní, kalená ve všech oknech
Přední okno: vyklápěcí
Přední osa: pevná kovaná
Přední pérování: podélná listová péra, doplněná pákovými olejovými tlumiči Girling nebo Armstrong
Zadní osa: pevná, typu banjo
Zadní pérování: podélná listová péra, doplněná pákovými olejovými tlumiči Girling nebo Armstrong
Řízení: šnekové, s proměnným stoupáním, volant vpravo
Nožní brzda: hydraulická Girling, individuálně seřizovatelná na každém kole
Ruční brzda: na všechna kola

Kola: děrované ocelové disky s ráfkem 4,00 E x 16"
Pneumatiky: 5,00 – 16 nízkotlaké, balonové
Rezervní kolo: uložené pod podlahou kufru

Rozvor: 2.380 mm
Rozchod vpředu: 1.190 mm
Rozchod vzadu: 1.220 mm
Světlost: 155 mm

Délka vozu: 4.010 mm
Šířka: 1.049 mm
Výška: 1.620 mm
Poloměr otáčení: 11,6 m

Objem kufru: 176 litrů
Pohotovostní váha vozu: 815 kg
Užitečné zatížení: kg

Nejvyšší rychlost: km / hod.
Spotřeba na 100 km: l

Objem nádrže: 27 litrů (6 gallonů)
Austin 10 - podvozek Rám vozu tvořily dva tvarované obvodové nosníky profilu U, lisované z ocelového plechu. Vpředu byl mezi ně uložen hnací agregát na šikmá gumová lůžka, třetím bodem bylo podepření zadního konce převodovky.
Šnekové řízení (umístěné vpravo) mělo převodovou skříňku s proměnným stoupáním šneku, což usnadňovalo manévrování vozu.
Obě nápravy byly pevné, odpružené podélnými poloeliptickými listovými péry, tlumení obstarávaly dvojčinné pákové olejové tlumiče.