|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP PM 50 - Motorová plečka OPP Jarošov
Poslední aktualizace:
1.12.2024 S - STADION S 1 S - STADION S 2 29.11.2024 Mopedy - STADION S 1 - výrobní číslo 023 |
|
BMW 326Pětisedadlový komfortní vůz vyšší třídy s dvoulitrovým dvoukarburátorovým šestiválcem OHV, vyráběný v období 1936 - 1941 ve čtyřdvéřové zavřené a několika verzích otevřené karoserie. Výrobce: Bayerische Motoren-Werke, München 13, Werk Eisenach
Technické údaje BMW 326:
Motor: řadový šestiválec OHV Vrtání: Ø 66 mm Zdvih: 96 mm Obsah: 1.971 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6 Výkon: 50 koní při 3.750 ot./min. Písty: z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná Pohon vačkového hřídele: dvojitým „Duplex“ řetězem Karburátory: dva, vertikální Solex 26 BFLV Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované dvoulistým ventilátorem Obsah chladiče: 7,5 litrů Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: 4 litry Olejové čerpadlo: zubové Uložení motory: tříbodové, v gumových silentblocích Zapalování: bateriové s rozdělovačem Baterie: 6 V / 75 Ah (vlevo pod zadním sedadlem) Dynamo: Bosch 6 V/90 W nebo Bosch 6V/130 W Spojka: F&S typ K 12, jednolamelová, suchá Převodovka: Hurth 4-rychlostní , synchron 3. a 4. stupně, volnoběžka 1. a 2.stupně Řazení: přímé, pákou uprostřed vozu Převody: 1 – 3,85 2 - 2,38 3 - 1,54 4 - 1 Hnací náprava: zadní, pevná Rozvodovka: s ozubením Gleason a kuželovým diferenciálem Převod zadní nápravy: 1 : 4,85 Podvozek: podlahová plošina s obvodovými skříňovými nosníky Karoserie: celoocelová, Ambi-Budd Přední osa: nahoře ramena tlumičů pérování, dole příčné listové péro Zadní osa: pevná, odpérovaná podélnými torzními tyčemi Řízení: hřebenové, volant vlevo Nožní brzda: hydraulická ATE, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, lanová, na zadní kola Mazání podvozku: WV centrální, pedálem z místa řidiče Kola 1936: plné nebo děrované ocelové disky s ráfkem 3,25 E x 17" Pneumatiky: 5,25 – 17 nízkotlaké, balonové Kola od 1937: děrované ocelové disky s ráfkem 3,25 D x 16" Pneumatiky: 5,50 – 16 nízkotlaké, balonové Rozvor: 2 870 mm Rozchod vpředu: 1 300 mm Rozchod vzadu: 1 400 mm Délka vozu: 4 600 mm Šířka: 1 600 mm Výška: 1 500 mm Poloměr otáčení: 12 m Vlastní váha zavřeného vozu: 1.125 kg Nejvyšší přípustná celková váha: 1.700 kg Nejvyšší rychlost: 115 km / hod. Zrychlení 0 - 100 km/hod.: 35 sek. Spotřeba na 100 km: 12,5 litru Objem nádrže: 65 litrů (v zádi vozu)
Detailní vyobrazení ruční brzdy ovládané tahem, pistolovou rukojetí.
(tovární foto z dobového tisku)
Otevřené vozy, nabízené jako dvou nebo čtyřdvéřové kabriolety, se nevyráběly v mateřském závodě v Eisenachu, ale dodávalo je několik s firmou BMW spolupracujících karosáren, např. Autenrieth, Baur, Gläser a další.
Velmi původní čtyřdvéřová limousina s celokovovou karoserií ABP (Ambi-Budd) v originálním dvoubarevném lakování (černá-slonová kost), zachycená při Veteran Rallye Český Dub v roce 1987.
Ukázka dvoudvéřového kabrioletu v běžném provozu šedesátých let u nás - přední blatník vykazuje známky menší kolize, vzadu jsou (kvůli blinkrům) "dotvořené" nepůvodní skupinové svítilny z autobusu RTO, ale jinak je to stále luxusní a svého majitele reprezentující vůz.
Mimořádně zajímavý je tento snímek 2-sedadlového zakázkového kabrioletu BMW 326 s nouzovým vyklápěcím sedadlem v zádi. Vůz je na plných 17-palcových diskách, používaných před rokem 1937, než firma přešla na 16-palcová kola.
Jde o vůz známé filmové herečky Lídy Baarové a fotografie byla pořízena v roce 1939, kdy při návštěvě Týna nad Vltavou vůz nechala ošetřit v místní autodílně.
Pečlivě renovovaný kabriolet v oblíbené dvoubarevné kombinaci.
Nepůvodní jsou rámečky reflektorů staršího provedení a české obrysové lampičky na blatnících. Vůz by měl mít zapuštěné ručičkové směrovky... |