![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích JIKOV - karburátory motocyklové AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP
Poslední aktualizace:
3.2.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 175 - 1959 31.1.2025 Š - ŠKODA autobusy 706 RO Č - ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná) |
|
BMW 319/1 - SportTento typ byl silnější verzí o rok staršího typu BMW 315/1, osazenou motorem většího obsahu (1.911 ccm). Výrobce: Bayerische Motoren- Werke A.G. München, závod Eisenach Vzhledem k tomu, že typ 319/1 představoval dražší verzi, měl o něco bohatší vybavení přístrojové desky, zahrnující i otáčkoměr. Pohledově, zvenku, se lišil většími reflektory (Ø 200 mm), třemi ozdobnými lištami na bocích kapoty a centrálními křídlovými maticemi kol.
Technické údaje sportovního vozu BMW 319/1:
Motor: řadový šestiválec OHV Vrtání: Ø 65 mm Zdvih: 96 mm Obsah: 1.911 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,8 Výkon: 55 koní při 4.000 ot./min. Písty: z lehké slitiny Blok válců: ze šedé litiny Hlava válců: ze šedé litiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, kluzná Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavě, ovládané tyčkami) Pohon vačkového hřídele: dvojitým Duplex řetězem Karburátory: tři, horizontální, Solex 30 BFRH Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou, poháněnou od vačkového hřídele Chlazení: vodní, nucené s pumpou, podporované dvoukřídlovým ventilátorem Obsah chladiče: 7,5 litrů Mazání: tlakové, oběžné, s náplní oleje ve vaně motoru (4 litry) Olejové čerpadlo: zubové Uložení motory: tříbodové, v gumových silentblocích, se záchytem reakce čtvrtým silentblokem Zapalování: bateriové Bosch s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu Baterie: 6 V / 75 Ah v motorovém prostoru Dynamo: Bosch 6 V/90 W (excentrické, pohon klín. řemenem) Spojka: jednolamelová, suchá (Fichtel & Sachs typ K 10) Převodovka: čtyřstupňová, sešroubovaná do bloku s motorem, Typ: Hurth, se synchronizací 3. a 4. stupně Řazení: přímé, dlouhou pákou uprostřed vozu Převody: 1.stupeň – 1 : 3,63 2.stupeň – 1 : 2,07 3.stupeň – 1 : 1,38 4.stupeň – 1 : 1 Hnací náprava: zadní - pevná, typu "banjo" Převod zadní nápravy: 1 : 4,50 (na přání 1: 5,15) Rám: svařený z rour, vpředu se skříňovou příčkou Karoserie: kombinovaná (dřevěná kostra, pobitá hliníkovými panely) Zadní náprava: pevná, na podélných listových pérech s hydraulickými pákovými tlumiči Přední náprava: dělená, s nezávisle zavěšenými koly Pérování vpředu: dole dvojitá ramena tlumičů pérování, nahoře příčné listové péro Řízení: hřebenové, volant vlevo Nožní brzda: mechanická, lanová na všechna kola Ruční brzda: mechanická, lanová na zadní kola Mazání podvozku: centrální WV, pedálem Kola: plné ocelové disky s ráfkem 3,25 D x 16", upevněné křídlovou maticí Pneumatiky: 5,25 – 16 Rozvor: 2.400 mm Rozchod vpředu: 1.153 mm Rozchod vzadu: 1.220 mm Délka vozu: 3.800 mm Šířka: 1.440 mm Výška: 1.350 mm Poloměr otáčení: 10 m Váha podvozku: 550 kg Váha vozu: 780 kg Užitečné zatížení: 360 kg Nejvyšší přípustná váha: 1.140 kg Nejvyšší rychlost: 130 km / hod. Spotřeba na 100 km: 12 l (udávaná továrnou) Objem nádrže: 50 litrů (v motorovém prostoru, plnicí hrdlo pod kapotou) |