JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW 319


Šestiválcový vůz vyšší střední třídy, vyráběný v letech 1934-1937.

Výrobce:
Bayerische Motoren- Werke A.G. München, Werk Eisenach

Osobní vůz na stejném podvozku, jako slabší BMW 315, ale osazený značně silnějším dvoulitrovým motorem o 45 koních, který dával vozu velmi dynamické vlastnosti a až raketové zrychlení. Vyráběl se v celé řadě karosářských variant: jako zavřený dvoudvéřový (Limousine), kabriolet i polokabriolet (Cabrio-limousine), otevřený tourer, vojenský "Kübelwagen" a v dalších provedeních od různých externích karosáren.
Motor ze strany karburátorů
Technické údaje:
Motor typ: BMW 319
Počet válců: 6, v řadě
Vrtání: Ø 65 mm
Zdvih: 96 mm
Objem válců: 1.911 ccm
Výkon: 45 ks při 4.200 ot./min.
Kompresní poměr: 1:5,6
Blok motoru: odlitý ze šedé litiny vcelku s klikovou skříní
Hlava motoru: ze šedé litiny
Karburátory: dva, vertikální Solex 26 BFLV
Filtr vzduchu: Knecht s olejem vlhčenou kovovou síťkou
Ventily: visuté, v hlavě, ovládané tyčkami přes vahadla (OHV)
Pohon vačkového hřídele: dvojitým řetězem Duplex
Časování ventilů: sací otevírá 10°před HÚ
Ventilová vůle studeného sacího ventilu: 0,3 mm
Ventilová vůle studeného výfukového ventilu: 0,3 mm

Počet ložisek klikového hřídele: 4, kluzná s bílou kompozicí
Ojniční ložiska: kluzná s červenou kompozicí
Chlazení: vodní, nucené, s pumpou a větrákem
Objem chladiče: 7,5 litru
Mazání: tlakové, oběžné, s olejem ve vaně motoru
Množství oleje v motoru: 4 litry
Olejový filtr: Elektron
Elektrický systém: Bosch, bateriový, 6 Volt
Rozdělovač: Bosch VE 6 AS 172
Zapalovací cívka: Bosch TK 6/1
Svíčky: Bosch DM 175 A 1
Pořadí zapalování: 1-5-3-6-2-4
Základní předstih: 40° před horní úvratí (12 mm před HÚ)
Baterie: 6V / 75 Ah
Dynamo: Bosch RG 90/6 - 1500 RK (6V / 90 W)
Starter: Bosch BGC 0,5/6 - RS 28 P
Uložení motory: tříbodové, v gumových silentblocích, se záchytem reakce čtvrtým silentblokem

Spojka: suchá, jednolamelová, výrobce Fichtel & Sachs, typ K 10
Převodovka: čtyřrychlostní se synchronizací 3. a 4. stupně, výrobce ZF
Převody:
1.rychlost - 1:3,66
2.rychlost - 1:2,22
3.rychlost - 1:1,51
4.rychlost - 1:1
Zpátečka - 1:3,67
Množství oleje v převodovce: 0,75 litru

Přenos síly na zadní hnací nápravu: kardanem s kovovými klouby Hardy-Spicer
Zadní náprava: pevná, typu Banjo, svařená z ocelových výlisků
Převod zadní nápravy: 1:4,3
Množství oleje v rozvodovce: 0,75 litru

Rám: trubkový, vepředu se skříňovou příčkou
Zavěšení předních kol: nezávislé, na příčném listovém péru a trojúhelníkových ramenech
Zadní pérování: podélnými listovými péry
Tlumiče pérování: vpředu i vzadu pákové hydraulické
Řízení: hřebenové
Brzda nožní: čelisťová bubnová na všechna kola, ovládaná lany v bowdenech
Brzda ruční: čelisťová bubnová na zadní kola, ovládaná lany v bowdenech
Mazání podvozku: VOGEL, centrální, pedálem
Kola: ocelová disková, upevněná čtyřmi šrouby - na přání drátěná, upevněná čtyřmi šrouby
Rozměr ráfků: 3,25 D x 16" prohloubené
Pneumatiky: 5,25 - 16
Tlak vpředu: 2,0 atü
Tlak vzadu: 2,25 atü

Rozvor: 2.400mm
Rozchod vpředu: 1.153 mm
Rozchod vzadu: 1.270 mm
Délka vozu: 4.000 mm
Šířka: 1.500 mm
Výška: 1.550 mm
Světlost: 180 mm
Průměr otáčení: 10 m

Vlastní váha vozu: 850 kg
Celková přípustná váha vozu: 1.200 kg
Maximální rychlost: 115 km/hod.
Spotřeba benzínu: 11,5 litru / 100 km
Spotřeba oleje: 0,1 - 0,2 litru / 100 km
Nádrž: 40 litrů, v motorovém prostoru