|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
19.9.2024 Motocykly civilní - LAURIN & KLEMENT typ T.B. - 1901 Motocykly civilní - BMW R 69 S - "budějovická škola" 17.9.2024 Mopedy - JAWETTA J-551/00 (Standart) |
|
B.S.A. 250 - 1938Nejmenší a nejlevnější typ 250 ccm modelové řady 1938 byl jednoválec typ B-20 s ventilovým rozvodem SV (spodové ventily).
Technické údaje modelu B-20 1938
Motor: Jednoválcový stojatý čtyřtakt SV Vrtání: Ø 63 mm Zdvih: 80 mm Obsah: 248 ccm Kompresní poměr: Maximální výkon: Ventilový rozvod: SV (spodové, neboli postranní ventily) Píst: z lehké hliníkové slitiny Hlava: snímací, litinová Hlavní ložiska klikového hřídele: Mazání: cirkulační se suchým karterem Olejová nádrž: pod sedlem, obsah cca 2 litry Karburátor: dvoušoupátkový Amal Zapalování: magnetové Spojka: vícelamelová suchá Primární převod: řetěz ½" x 0,305" v krytu s olejovou lázní Převodovka: B.S.A. 4-rychlostní Převody: 1.rychlost - 1 : 2.rychlost - 1 : 3.rychlost - 1 : 4.rychlost - 1 : Sekundární převod: řetěz ½" x 0,305" s otevřeným krytem Rám: jednoduchý trubkový, dole otevřený, tvrdě letovaný do mufen Přední vidlice: paralelogramová, trubková, s centrální pružinou Tlumič pérování: třecí, stavitelný po straně vidlice Kola: 19" drátová (36 drátů v kole) Pneu: 3,00 - 19 balonové Nádrž: sedlová o objemu 12 l Brzdy: mechanické čelisťové, Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a táhlem Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm Parametry: Rozvor: 1.320 mm Největší délka: Šířka (přes řidítka): Výška: Výška sedla nad zemí: 724 mm Světlost: 136 mm Váha: Spotřeba na 100 km: Max. rychlost: |