JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
P
N
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW - motocykl typ R 52


BMW R 52, tovární foto s dynamomagnetovým zapalováním, ale bez osvětlení, držáku baterie s baterií a bez houkačky. Cestovní motocykl s dlouhozdvihovým motorem 500 ccm SV, určený pro jízdu sólo i jízdu s postranním vozíkem (sidecarem).

Výrobce:
Bayerische Motoren Werke, Aktiengesellschaft
München13, Deutschland
Technické údaje typu R 52:

MOTOR

TYP: M 57 S 1
Výrobní čísla: 60001 - 73984

Počet válců: 2
Uspořádání: plochý dvouválec – boxer
Vrtání x zdvih: Ø 63 mm x 78 mm
Objem válců: 486 ccm
Materiál válců: šedá perlitická litina

Písty: z legované hliníkové slitiny, s rozříznutým pláštěm
Počet kroužků: 2 těsnící + 1 stírací
Doporučení výrobce:
Při ostrém závodním nasazení stroje odstranit kvůli lepšímu mazání válců stírací kroužky!


Hlavy válců: hliníkové, snímací
Počet upevňovacích šroubů každé hlavy: 7 (utáhnout po prvních 500 km!)

Daňový výkon: 1,86 ks
Trvalý výkon: 12 ks při 3.400 ot./min.
Kompresní poměr: 5,5 : 1
Normální otáčky: 3400 ot./min.

Počet hlavních ložisek kliky: 2

Ventilový rozvod: SV (postranní ventily ovládané seřizovatelnými zvedáky)
Předepsaná vůle obou ventilů: 0,10 mm
Kontrola a seřízení ventilů: každých 3000 - 5000 km

Zapalování: magnetové Bosch FF2
Zapalování na přání: dynamomagnetové Bosch D2 s baterií a osvětlením
Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek
Maximální hodnota předstihu: 8 - 12 mm před HÚ (horní úvratí)
Originální svíčky: Bosch W 175

Mazání: oběžné s náplní v olejové vaně motoru
Množství oleje v motoru: 2,5 litru
Olejová pumpa: zubové čerpadlo poháněné svislou hřídelkou od vačky

Karburátor: BMW, Register-Vergaser
Spojka: suchá, jednolamelová, v setrvačníku motoru
Spojka od č. motoru 64101: suchá, dvoulamelová, v setrvačníku motoru

PŘEVODOVKA:
TYP: G 56 S 1

Počet rychlostí: 3
Převody sólo:
1. rychlost – 1 : 11,5
2. rychlost – 1 : 6,3
3. rychlost – 1 : 4,4

Převody se sidecarem:
1. rychlost – 1 : 13,4
2. rychlost – 1 : 7,4
3. rychlost – 1 : 5,2

Řazení: kulisové, ruční pákou
Přenos síly: kardanovým hřídelem
Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo
Převodový poměr: sólo 1 : 4,05 - sidecar 1 : 4,75

RÁM:
TYP: F 56
Výrobní čísla: 20000 - 30600

Rám: trubkový, uzavřený dvojitý
Pérování vpředu: kyvná vidlice s krátkými tažnými raménky, odpruženými listovým pérem
Přední brzda: bubnová čelisťová, ovládaná bowdenem ruční pákou na řidítkách
Zadní brzda: kardanová bubnová s vnějšími čelistmi, ovládanám nožním pedálem

Kola: 19-palcová, 40-drátová
Dráty: na obou koncích zesílené
Ráfky: 19 x 3" ocelové prohloubené
Pneumatiky: 26 x 3,5“ Ballon (nízkotlaké), nebo 26 x 3,25“ vysokotlaké
Huštění vpředu: 1,25 atm
Huštění vzadu: 1,5 - 1,75 (dle zatížení)

ČÍSELNÉ ÚDAJE:

Délka: 2.100 mm
Šířka: 800 mm
Výška: 950 mm
Rozvor: 1.400 mm

Výška sedla: 700 mm

Vlastní váha: 152 kg (bez provozních náplní)
Dovolené zatížení: 210 kg
Objem nádrže: 12,5 litru
Náplň oleje v motoru: cca 2,5 litry

Spotřeba benzínu na 100 km: 3,5 litrů
Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 - 0,2 litru
Dojezd: cca 350 km
Dojezd se sidecarem: cca 280 km

Nejvyšší rychlost: sólo 100 km / hod.

SIDECAR:

Rozchod: cca 1.200 mm
Váha typu "Touren-Sport": cca 68 kg
Váha cestovního typu: cca 68 kg
Dovolené zatížení: 120 kg
Rozměr pneumatiky: shodný s pneumatikami použitými na motocyklu