|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: BMW - motocykl typ R 12 ČZ 150 c - 1951 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) STADION S 22 - 1962 (exportní) TAP - sidecary Tlustoš Kbely |
|
CUCCIOLO - Ducati
Čtyřtaktní italský motorek 50 ccm, určený pro jízdní kola.
U nás se tento motorek objevil v poválečných letech, kdy ho začal dovážet a prodávat Jaroslav Juhan z Prahy.
V roce 1950 o něm podrobněji referoval časopis Motocykl: Čtyřtaktní italský motorek Cucciolo má ventily v hlavě.Obsah 48 ccm. Montuje se pod střed pedálů. Pohyb se na zadní kolo převádí řetězem. Spotřebuje 1 litr benzínu na 100 km . Spotřeba oleje je o 3/4 menší než u dvoutaktu. Montuje se mezi pedály třemi třmeny, vybavenými gumovými vložkami. Výkon 1,25 koně. Motor obsahuje rychlostní skříňku se dvěma rychlostmi. Disková spojka je v oleji. Celý motor váží 9,8 kg. Má svíčku 12 mm a dosahuje až 5 200 ot./min. Ve Švýcarsku stojí 460 frs. Namontován na kole s odpérovanou vidlicí, jež je vybaveno bubnovými brzdami a tachometrem, stojí 900 frs. Lehká nákladní tříkolka Cucciolo pro zavazadla až do váhy 80 kg stojí 1 090 frs (v té době byl švýcarský frank za 12 Kčs).
Kresba "rozebraného" motoru z italského časopisu Moto Cyclismo, použitá jako ilustrace k článku ing. Jaroslava Hausmana v šestém čísla časopisu Motocykl 1950.
Obrázek motorového kola Cúcciolo v originálním italském rámu, doplněný stručným popisem, který byl uveřejněn v časopise Svět motorů v roce 1948.
V dubnovém čísle časopisu Motocykl 1949 se objevil tento obrázek invalidní tříkolky s motorem Cucciolo.
V roce 1952 koupil p. Čambula od pražského zástupce Jaroslava Juhana motorek Cucciolo, protože nebyl u svého motorového kola Express spokojen s původním motorem Fichtel & Sachs, typ "Saxonette" (60 ccm). Motorek Cúcciolo kupodivu dokázal tahat i malý sidecar, ve kterém vozil svého synka.
Dnes je tento exponát k vidění v Jihočeském motocyklovém museu v Českých Budějovicích, už ale bez sidecaru, který se nedochoval.
Aviatik petr Šlechta z českých Budějovic si postavil tohle motorové kolo s motorek Cúcciolo. Ve svém celoživotním přesvědčení, že váha je největší nepřítel (byl to zejména plachtař), použil co nejlehčí rám i vidlici, což se pro zástavbu pomocných motorků do jízdních kol příliš nedoporučovalo...
|